Avatar billede taktil Nybegynder
12. december 2005 - 15:13 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

W32.Sinnaka.A@mm

Er der en der orker at hjælpe en ikke ret dygtig PC-bruger af med følgende problem?
Jeg har pludselig fået en starside op når jeg åbner min browser. Addressen på den er: www.yoursystemupdate.com
Jeg har satdig Goggle som startside når jeg ser under funktioner, men alligevel popper den op. Den siger også at fgl IP.nr. ser ind i min PC: 227.4.167.118      Endvidere foreslås det på siden, at jeg skal installere Spy Trooper, Spy Axe eller The SpyGuard.
Lidt nede står der: Your private info is collected by W32.Sinnaka.A@mm
Hvad gør jeg??
Kan nogen hjælpe?
Avatar billede nva Praktikant
12. december 2005 - 15:15 #1
Avatar billede fromsej Praktikant
12. december 2005 - 15:16 #2
Følg vejledningen i denne artikel:
http://exp.dk/artikler/755
Avatar billede taktil Nybegynder
12. december 2005 - 15:22 #3
I foreslår at jeg skal hente to forskellige scannere. er det rigtigt?
Avatar billede nva Praktikant
12. december 2005 - 15:32 #4
Den jeg pejer på er netop beregnet til et tilfælde som dit - men jeg vil foreslå at du efterfølgende følger fromsej's vejledning.
Avatar billede nva Praktikant
12. december 2005 - 15:42 #5
Jeg har ikke tid mere i dag - håber fromsej eller en anden hjælper dig færdig :)
Avatar billede taktil Nybegynder
12. december 2005 - 16:58 #6
Her er første del af operationen:

Scan statistics
-----------------------------------------------------------------------------
Objects scanned: 164397
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 2
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 2
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 1130 Kb/s
Scan time: 00:40:12
-----------------------------------------------------------------------------

=============================================================================
Total session statistics
=============================================================================
Objects scanned: 164491
Infected objects found: 0
Objects with modifications found: 0
Suspicious objects found: 0
Adware programs found: 2
Dialer programs found: 0
Joke programs found: 0
Riskware programs found: 0
Hacktool programs found: 0
Objects cured: 0
Objects deleted: 0
Objects renamed: 2
Objects moved: 0
Objects ignored: 0
Scan speed: 1139 Kb/s
Scan time: 00:40:15
=============================================================================
Avatar billede taktil Nybegynder
12. december 2005 - 17:35 #7
Jeg har nu også kørt Ewido scanningen. Der var 13 inficerede filer, men jeg kan ikke kopiere dem ind hertil, måske jeg skulle have gemt rapporten?
Under alle omstændigheder har jeg nu genstartet og Browseren ser normal ud nu!? Er jeg dermed fri for snavs eller skal jeg fjerne de 13 elementer der nu er i karantæne i Ewido? Jeg har tidligere i dag - inden mit nødråb - kørt Spyware search and destroy, uden resultat. Det er en udgave hvor jeg aldrig kan få updates. Siger det noget?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. december 2005 - 18:31 #8
Ang. Spybot, du skal vælge en anden server til opdateringerne, så burde det virke.
Hvilken version er det?

Jeg vil gerne se en Hijackthislog også.
Avatar billede taktil Nybegynder
12. december 2005 - 21:10 #9
For he...... da også. Kigger lige til PC'en nu og det er fuldstændig det samme!!! Nu står den og flasher en advarsel fra bundlinjen!! Den siger jag skal købe SpyAxe v.3.0 Påstår iøvrigt også at den allerede har scannet PC'en og fundet et antal farlige malwares!! Hvad gør jeg??
Avatar billede taktil Nybegynder
12. december 2005 - 21:11 #10
Jeg har ikke hentet Hijackthis endnu.
Det gør jeg nu!!
Avatar billede taktil Nybegynder
13. december 2005 - 11:13 #11
Jeg kan ikke gennemføre en scanning med spybot og derefter genstarte fordi den ikke kan fjerne alle problemer og derfor spørger om den skal scanne igen efter genstart. Skal jeg sige nej og så køre Hijackthis efter genstart?
Avatar billede taktil Nybegynder
13. december 2005 - 13:18 #12
Her er hijack:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 13:16:35, on 13-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\Caere\OmniPagePro90\opware32.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
D:\Mikael's\downloaded stuf\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\system32\hp6DC8.tmp
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CapFax] C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [OCAudioIni] C:\Programmer\One-click Audio Converter\OCAudioIni.exe
O4 - HKLM\..\Run: [UFP] C:\WINDOWS\UFP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVDNYJTBL] C:\WINDOWS\LVDNYJTBL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NUEKRXBHF] C:\WINDOWS\NUEKRXBHF.exe
O4 - HKLM\..\Run: [mmtask] c:\Program Files\MusicMatch\MusicMatch Jukebox\mmtask.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CheckMedi8or] C:\Programmer\Mediator6\CheckNewUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OmniPage] C:\Programmer\Caere\OmniPagePro90\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [SpyAxe] C:\Programmer\SpyAxe\spyaxe.exe /h
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\Programmer\ScanPanel\ScnPanel.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Get Flash by &Arty Flash Ripper - C:\Programmer\Softdigger\FlashRipper\IEMenu.htm
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {E7DBFB6C-113A-47CF-B278-F5C6AF4DE1BD} - http://download.abacast.com/download/files/abasetup142f1.cab
O16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} (ddm_download.ddm_control) - http://download.rfwnad.com/cab/crack.CAB
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Firewall Monitor Service (NPFMntor) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\IWP\NPFMntor.exe
O23 - Service: Norton Protection Center Service (NSCService) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Console\NSCSRVCE.EXE
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SPBBCSvc - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
13. december 2005 - 17:15 #13
1. Hent og dobbeltklik på smitRem.exe

http://noahdfear.geekstogo.com/click%20counter/click.php?id=1

Programmet pakker sig ud til mappen smitRem.

2. Hent Ad-aware

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#ad-aware

Installer programmet, start det og opdater online, du skal IKKE scanne endnu.
Indstil Ad-Aware efter denne vejledning:
http://www.spywarefri.dk/manualer/adaware-manual.htm
Luk Ad-Aware igen.

3. Hent Ewido:

http://www.spywarefri.dk/downloads1/ewido-setup.exe

Installer og kør Ewido - Opdater straks efter installationen programmet (men lad være med at scanne endnu).

4. Genstart i fejlsikret, hvis du ikke ved hvordan så kig her:

http://fromsej.dk/html/xpfejl.html

5. Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på "Fix checked":

O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\system32\hp6DC8.tmp
O4 - HKLM\..\Run: [UFP] C:\WINDOWS\UFP.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVDNYJTBL] C:\WINDOWS\LVDNYJTBL.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NUEKRXBHF] C:\WINDOWS\NUEKRXBHF.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SpyAxe] C:\Programmer\SpyAxe\spyaxe.exe /h
O16 - DPF: {E7DBFB6C-113A-47CF-B278-F5C6AF4DE1BD} - http://download.abacast.com/download/files/abasetup142f1.cab
O16 - DPF: {F5192746-22D6-41BD-9D2D-1E75D14FBD3C} (ddm_download.ddm_control) - http://download.rfwnad.com/cab/crack.CAB

6. Åbn mappen smitRem, og dobbeltklik på RunThis.bat (Følg vejledningen i vinduet.)

7. Kør en fuld scanning med Ad-Aware, fjern alt det finder.

8. Kør en fuld scanning med Ewido. Programmet laver en lille log, som du skal kopiere herind.

9. Klik på Start->Kontrolpanel->Skærm->Skrivebord->Tilpas Skrivebordet->Web fjern flueben i Security Info og View my Active desktop as a web page (Denne del har du sikkert ikke).

10. Genstart almindeligt, kør denne onlinescanner:

http://www.pandasoftware.com/activescan/activescan.asp?Language=2&Country=63&Partner=1&Ref=EN-PR-AS-107 , (sæt den til Automatic removal).

11. Genstart og kom med en frisk Hijackthislog, samt loggen fra Ewido. Find smitfiles.txt via Start/Søg. Kopier også denne log ind.
Avatar billede taktil Nybegynder
13. december 2005 - 23:04 #14
Ok, fromsej. Jeg prøver om jeg kan nå det hele i morgen. Tak på forhånd fordi du gider.
Taktil
Avatar billede nva Praktikant
14. december 2005 - 07:48 #15
jaja i når jo nok til mit første bud engang ;)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 16:19 #16
Nva >> Det ligger faktisk i min vejledning, hvis du lige nærlæser den.*S*
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 17:12 #17
Så er jeg vist igennem det hele.
Sidste hijackthisrapport:

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\Caere\OmniPagePro90\opware32.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
c:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
c:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe

Ewidoen:
---------------------------------------------------------
ewido security suite - Scanningsrapport
---------------------------------------------------------

+ Oprettet den:            15:43:00, 14-12-2005
+ Rapport-Checksum:        85E58EE1

+ Scanningsresultat:
    C:\WINDOWS\system32\ioctrl.dll -> Adware.Spyaxe : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\msvol.tlb -> Downloader.Zlob.cs : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\nvctrl.exe -> Downloader.Zlob.cs : Renset med backup
    C:\WINDOWS\system32\__delete_on_reboot__hp6DC8.tmp -> Downloader.Zlob.co : Renset med backup

::Rapport slut
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 17:15 #18
Forresten, disse to har jeg ikke kunnet finde; panda-search gav ikke mulighed for at fjerne andet end vira, så de tre rapporter har jeg fjernet selv. Er det ok?
O2 - BHO: HomepageBHO - {1ca480cd-c0e5-4548-874e-b85b17905b3a} - C:\WINDOWS\system32\hp6DC8.tmp
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 17:23 #19
Den ene skulle have heddet:            Sorry.
O4 - HKLM\..\Run: [LVDNYJTBL] C:\WINDOWS\LVDNYJTBL.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 18:34 #20
Vi skal lige have hele Hijackthisloggen.*S*
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 19:08 #21
Her er den:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 19:08:15, on 14-12-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
C:\Programmer\Caere\OmniPagePro90\opware32.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\WINDOWS\DitExp.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
c:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
c:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\WISPTIS.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
D:\Mikael's\downloaded stuf\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page_bak = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Agent] C:\Programmer\Medion\PowerCinema\My_TV\Agent.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CapFax] C:\Programmer\Classic PhoneTools\CapFax.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Portfolio] C:\Programmer\Microsoft Works\WksSb.exe /AllUsers
O4 - HKLM\..\Run: [CheckMedi8or] C:\Programmer\Mediator6\CheckNewUser.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb07.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OmniPage] C:\Programmer\Caere\OmniPagePro90\opware32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: ScanPanel.lnk = C:\Programmer\ScanPanel\ScnPanel.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Get Flash by &Arty Flash Ripper - C:\Programmer\Softdigger\FlashRipper\IEMenu.htm
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {CD67F990-D8E9-11d2-98FE-00C0F0318AFE} - (no file)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/as5free/asinst.cab
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos plc - c:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos plc - c:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos plc - c:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 19:31 #22
Den log er ren, kan du finde Smitremloggen også, og kopiere herind?
>> Find smitfiles.txt via Start/Søg <<
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 19:54 #23
kan ikke finde den. Laver en ny.
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 19:58 #24
Er det den der hedder "sageset2005" ?  ligger pludselig på mit D-drev
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 20:08 #25
Nej, den hedder smitrem.txt
Prøv at kigge i den mappe du installerede Smitrem i.
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 20:41 #26
Der kommer ikke nogen log, har prøvet to gange!! Ved du hva den der "sagest2005"-fyr er for noget??
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 21:18 #27
Ja, den hører til Smitrem.

Er dit problem løst?
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 21:28 #28
jeg kan godt finde mappen, men der ligger ikke nogen log i den og søgning på smitrem.log giver ingen resultater. Det ser ud til at problemerne er væk nu.
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 21:30 #29
det her den sagest fil:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Active Setup Temp Folders]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Compress old files]
"StateFlags2005"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Content Indexer Cleaner]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Memory Dump Files]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Old ChkDsk Files]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Recycle Bin]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Remote Desktop Cache Files]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Setup Log Files]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\Temporary Files]
"StateFlags2005"=dword:00000002

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\VolumeCaches\WebClient and WebPublisher Cache]
"StateFlags2005"=dword:00000002
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 21:39 #30
Sen sletter du bare, hvordan går det med problemet?
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 21:57 #31
Ser ud til at være løst. Jeg tror jeg har været hele vejen. Nogle af tingene kunne ikke lade sig gøre i fejlsikret tilstand. Ewido kunne ikke køre, så jeg kørte den normalt. Men det ser faktisk ok ud nu. Er det mon iorden?? Jeg må have genstartet den PC 50 gange!!
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 21:58 #32
Hvad mente nva forresten
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 22:24 #33
Nva mente at du skulle køre Smitrem, men det er desværre ikke nok.
Vi har kæmpet med den møginfektion nogle dage nu, vi har ikke set noget lignende siden Blaster hærgede, så vi er ved at få sporet os ind på den, desværre udvikler r.vhullerne bag den også nye varianter.

Du bør lige deaktivere systemgendannelse, genstarte og genaktivere samt sætte filvisning til normal.
http://spywarefri.dk/virusscannere.htm#alle - Systemgendannelse.
Åbn en mappe, klik på Funktioner >Mappeindstillinger >Vis.
Sæt flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Sæt flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis ikke skjulte filer og mapper".

For at holde den ren kan du kigge på vores pakke til formålet.
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Et par artikler om sikker surfing finder du her:
http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414
http://fromsej.dk/html/avoid.html
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede taktil Nybegynder
14. december 2005 - 22:52 #34
OK. Noget af det har jeg vist allerede gjort. Jeg prøver det sidste også. Jeg siger tak for hjælpen. Det er vidt lidt af et arbejde at hjælpe en novice på mit niveau. Jeg håber du holder øje hvis jeg i fremtiden skulle lægge et nødråb ud.
Hilsen Taktil.
Avatar billede fromsej Praktikant
14. december 2005 - 23:17 #35
Velbekomme og tak for point.*S*

Jeg skal nok holde øje, desuden er der andre herinde der også kan køre en rensning, endelig kan du besøge os på http://spywarefri.dk/forum , der laver vi faktisk ikke andet end at hjælpe med at fjerne skidtet.