Avatar billede jvnega Nybegynder
12. december 2005 - 14:44 Der er 5 kommentarer

Server kan ikke nåes udefra!?

Hej folkens!

Jeg har prøvet at rode lidt med noget server værk, så jeg kan nå mine hjemmefiler fra skolen.

Jeg har en D-Link DI-514 Router, og en Dynamisk Ip-adresse.

Jeg kan bare ikke få det il at virke, har fulgt D-Links guide til punkt og prikke, men lige lidt hjælper det.
Jeg har fået åbnet portene 20, 21 og 80. Og den er sat til at forwarde til min interne Ip: 192.168.0.2. Jeg starter derefter mit server program, BulletProof, og prøver at gå ind på serveren be'r den om brugernavn og adgangskode, jeg indtaster så oplysningerne til min account, og der sker ingenting, samme boks kommer frem igen. Jeg prøvede så at indtaste brugernavn og adgangskode til routeren og så kom jeg ind i webopsætningen til dén! Også selvom 'Remote Management' er slået fra! :/

Hilfe!

Mvh.
Jesper
Avatar billede jvnega Nybegynder
12. december 2005 - 14:49 #1
Det skal måske lige tilføjes jeg slet ikke kan få forbindelse via ftp, det er når jeg går igennem almindeligt web-læser jeg kommer ind til konfigurationen.
Avatar billede ali.k Nybegynder
12. december 2005 - 14:50 #2
Husk at slå alle Firewalls fra.
Avatar billede innercitydk Nybegynder
12. december 2005 - 14:51 #3
Kan det være pga af at din ip er dynamisk. Hvis det funker ligesom arrownet er den ip du har en "knude" og altså ikke den direkte adresse til dig udefra? Hvilken inet udbyder bruger du?

Vh
Avatar billede jvnega Nybegynder
12. december 2005 - 14:53 #4
Nu er jeg ikke helt vildt meget inde i det her, så ved ikke lige hvad arrownet er (:
Jeg har Tele2, og jeg har oprettet en adresse på dyndns.dk.
Avatar billede kenp Novice
12. december 2005 - 22:17 #5
Er det fra Lan eller Wan du forsøger? hvis det er fra Lan og du bruger din dyndns adresse så er det der fejlen er at din router ikke understøtter natloopback