Avatar billede snoooze Nybegynder
12. december 2005 - 09:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål vedr Pc-Højtalere

Jeg har lige invisteret i et Logitech X 530.
Mit spørgsmål går på, om jeg skal have et 5.1 kanal surround lydkort, eller jeg bare kan nøjes med et stand Soundblaster live?
Ved godt lyder kommer ud uanset lydkort, men hvor meget mister jeg ved ikke at have et 5.1 kanal surround lydkort?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=100094

På Forhånd tak..

Snoooze
Avatar billede jokkejensen Novice
12. december 2005 - 09:52 #1
soundblaster live er med minimum 5.1 kanaler..

Så det burde du jo allerede have...
Avatar billede snoooze Nybegynder
12. december 2005 - 09:57 #2
Undskyld det var mig der sov i time. Inde i enhedshåndtering står der at det er et REALTEK AC'97 AUDIO jeg har i maskinen.. Hvis dette kan bruges vil jeg gøre det, men vil meget gerne have et link til et lydkort der spiller optimalt sammen med Logitech X 530, har ikke den store forstand på hardware..
Avatar billede egr_sli Nybegynder
12. december 2005 - 19:41 #3
Så vidt jeg husker på kan du ikke benytte den såkaldte "Dolby Digital" teknologi uden et understøttet lydkort!
Allerede der mister du meget ved film, spil og musik.
Så er dit 5.1 lydsystem kun almindelige højtalere, der kan spille højt, men det er vel også fint et eller andet sted ;D
Men man køber da en 5.1 lydsystem for at udnytte sorrounden ik?

Et rigtig godt lydkort er dette Creative: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=153539
og som der står om det: " 24-bit Crystalizer gendanner den gnist og glød, der forsvinder fra lyden ved komprimering til MP3/WMA, mens CMSS 3D Surround opgraderer al lyd til 24-bit surroundlyd."