Avatar billede dp_doom Nybegynder
11. december 2005 - 23:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

bestilings mailform

hejsa er der nogen der kan hjælpe mig. jeg skal bruge en bestilings mailform, som afsender en mail til mig med bestillingen og en mail til kunden med deres bestilling. Er der nogen der har sådan en mailform liggende, som jeg kan bruge? eller nogle som kan hjælpe mig med at lave sådan en? på forhånd tak doom
Avatar billede jaw Nybegynder
11. december 2005 - 23:48 #1
Jow, vi kan da lave et.

Først laver du en side med alle dine forms:

<form action='send_mail.php' method='post'>
Navn: <input type='text' name='navn'><br />
Adresse: <input type='text' name='adresse'><br />
<input type='submit' value='Send'>
</form>

Og så send_mail.php:

<?

$tekst_til_forhandler = "
En bruger har netop bestilt med følgende oplysninger:\n\n
Navn: ".$_POST['navn']."\n
Adresse: ".$_POST['adresse']."\n\n
Venlig hilsen\n\n
Dit_site.dk
";

$tekst_til_kober = "
Tak for din bestilling.\n\n
Du har købt følgende:\n
blah\n\n
Venlig hilsen\n\n
Dit_site.dk
";

mail("til@adresse.dk", "Sendt fra dit_site.dk", $tekst_til_forhandler);
mail("til@adresse.dk", "Sendt fra dit_site.dk", $tekst_til_kober);

echo "Tak for din bestilling.";
?>

Det er selvfølgelig scratch, og skal jo nok tilpasses, men et eller andet sted skal vi jo starte. Håber du selv kan se princippet, og fortsætte herfra? :)
Avatar billede dp_doom Nybegynder
12. december 2005 - 00:27 #2
tak for det, men har problem med med følgende:
mail("til@adresse.dk", "Sendt fra dit_site.dk", $tekst_til_kober)

hvilken mailadresse skal der stå der? for sætter jeg min egen ind så for jeg jo ordrebekræftigelsen. Hvordan for man køberens emailadresse ind i den og stå automatisk?
For det er jo for at folk kan se hvad det er de har bestilt.

Forstår du hvad jeg mener???
håber du kan hjælpe...
Avatar billede jaw Nybegynder
12. december 2005 - 00:31 #3
Yes, forstår skam. Men det kræver jo så, at du laver et felt hvor han kan indtaste den. Hvis du kalder faltet name='email' så smid $_POST['email'] ind hvor der nu står til@adresse.dk
Avatar billede dp_doom Nybegynder
12. december 2005 - 18:14 #4
ok. det er lavet men nu har jeg et problem.. min mailserver vil ikke sende dem da den ikke har password og brugernavn for min smtp udgang... hvordan for jeg den til at sende emailsne afsted ?
Avatar billede jaw Nybegynder
12. december 2005 - 18:27 #5
Har du selv adgang til php.ini? Så skal du kigge på smtp-linien. Mener da ikke den skal have brugernavn og pass, den sender det jo ikke "igennem" en speciel konto...
Avatar billede dp_doom Nybegynder
12. december 2005 - 18:40 #6
nej ikke igennem en bestemt konto. men mit problem er at min server er blokeret udgående, sådan at alle mails skal gå igennem en konto.. og ja jeg har adgang til php.ini  ved bare ikke hvad jeg skal gøre med serveren?!?!
Avatar billede jaw Nybegynder
12. december 2005 - 18:45 #7
Det ved jeg så heller ikke. Det havde nok været smart at fortælle da vi startede, at din server ikke kan bruge php's mailsystem...
Avatar billede dp_doom Nybegynder
12. december 2005 - 20:03 #8
okay.serveren er ordnet... hvad skulle jeg gøre med php.ini filen?
Avatar billede dp_doom Nybegynder
17. juni 2006 - 15:41 #9
tak for hjælpen desværre vil den ikke aceptere dit svar selv om jeg prøver.. sorry
Avatar billede jaw Nybegynder
17. juni 2006 - 15:46 #10
Det er fordi jeg vist ikke har lagt noget svar, og jeg skal indrømme, at jeg ikke kan huske den her tråd.

Jeg lægger et svar, så kan du acceptere hvis du mener jeg hjalp dig, ellers tager du bare pointene selv :)