Avatar billede jps2mt Nybegynder
08. november 1999 - 00:26 Der er 13 kommentarer og
4 løsninger

Total nybegynder...Hvor skal man tage fat???

Hejsa!!!

Jeg vil gerne introduceres til mySQL, men det er bare lige sådan at jeg er RIMELIGT meget inde i Access DB...Så hvordan kommer man vidre???

Nogle der har nogle links til nogle gode sites, eller andet???

Og er det lige så let at gå til som Access???

Håber der er et par stykker der er villige til at hjælpe...*SS*

/JPS2MT
Avatar billede cyberesben Nybegynder
08. november 1999 - 00:49 #1
lytter lige med... jeg skal også til at lære mySQL
Avatar billede morw22 Nybegynder
08. november 1999 - 07:32 #2
Der findes jo en god manual til MySQL, så hvorofr ikke bruge den?

Adresse: http://sunsite.auc.dk/mysql/Manual/manual_toc.html

Hvad har du som front-end? PHP, ASP eller perl?

Hvis du bruger PHP, så er phpMyAdmin god sam database admin.

Adresse: http://www.htmlwizard.net/phpMyAdmin/
Avatar billede mule Nybegynder
08. november 1999 - 07:35 #3
Hej Jeg er heller ikke selv ekspert, men forsøger osse at lære det, og jeg fant en udemærket total begynder guide på http://www.devshed.com/Server_Side/MySQL/Intro/
Og så en guide i SQL på
http://w3.one.net/~jhoffman/sqltut.htm
bogen start på SQL af IDG

Og så er det ikke særlig nemt at lære.....

Mule
Avatar billede colde Nybegynder
08. november 1999 - 09:44 #4
Jeg er vidts også lige den der lytter med her!
Avatar billede ramlev Nybegynder
08. november 1999 - 12:54 #5
Kig på http://ramlev.dk , der har jeg en lille tutorial til hvordan du får mysql til at virke med php3 på din win9x maskine
Avatar billede mule Nybegynder
08. november 1999 - 13:14 #6
Hvis det er sammen med PHP så prøv devshed.com, der er et par gode ting
Avatar billede support Nybegynder
12. november 1999 - 09:00 #7
Ja, mange af de sider der er skrevet her, er gode, men jeg syntes <jps2mt> skal kikke på følgene:

www.phpcenter.dk
www.anything.dk

De to bedste sider, til PHP og MYSQL.
Avatar billede jps2mt Nybegynder
12. november 1999 - 16:29 #8
Er der ikke mulighed for at bruge MySQL med ASP??? Da jeg ikke har det ringeste kendskab til PHP3 endnu, så vil jeg gerne lave det i ASP, er det ikke muligt???

/JPS2MT
Avatar billede mule Nybegynder
12. november 1999 - 16:33 #9
hmmm. det kunne jeg også gost tænke mig at vide......
Avatar billede morw22 Nybegynder
12. november 1999 - 19:20 #10
Jeps, hvis der er installeret en ODBC driver til MySQL på NT-serveren.

Hos Digiweb får du adgang til MySQL når man har en ASP-Station
Avatar billede jps2mt Nybegynder
12. november 1999 - 19:23 #11
Hvordan griber man så MySQL an, når det skal være gennem ASP???

/JPS2MT
Avatar billede morw22 Nybegynder
12. november 1999 - 22:28 #12
Stort set på samme måde, dog tror jeg ikke man kan bruge recordsets.

Har dog ikke prøvet selv.
Avatar billede mule Nybegynder
13. november 1999 - 07:57 #13
recordset, hvad er det ?
Avatar billede morw22 Nybegynder
13. november 1999 - 08:48 #14
U know:

Set Recordset = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Avatar billede mule Nybegynder
13. november 1999 - 08:53 #15
no i dont know, jeg er ikke så god til SQL endnu, desuden har jeg lige læst på activeserverpages.dk at man vist nok godt kan bruge recordset, jeg ved bare ikke hvad det er
Avatar billede ml Nybegynder
20. november 1999 - 14:23 #16
hmmm...  Hvordan er det lige det hele virker, sql sammenmed asp !.. Hvordan opretter man en sql database, er det som med acces eller er det noget helt andet, og findes der programmer til dette... Adgangen til en server med sql er iorden, men hvordan laver / bruger man så en database, via asp.. Jeg og jeg ved også jps2mt, kan godt lave det hele til / med acces database...  (o; Har spurgt om noget af det samme her: http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=7380
Avatar billede jps2mt Nybegynder
01. december 1999 - 11:10 #17
Undskyld jeg først deler pointene ud nu, men jeg har været MEGET travlt optaget, og har først været på Eksperten nu.

Jeg håber det er OK at jeg deler pointene imellem jer, da jeg har brugt lidt fra alle, og nu har jeg så fundet ud af hvordan man laver MySQL i PHP3, og jeg har fundet en der vil hjælpe mig med MySQL i ASP...

/JPS2MT