Avatar billede flemhl Nybegynder
11. december 2005 - 13:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Køre asp uden online brugere.

Er det muligt at have asp kørende selvom der ikke er nogen brugere der ser på mine sider.

Jeg vil gerne modtage email og gemme data i min access database.
Dette kan jeg sagtens gøre.
Jeg vil også gerne sende et svar automatisk når jeg modtager email.

Men er der en måde at starte ASP scriptet på så programmet kører uden at der er startet nogen sessions.

Jeg er ikke klar over om dette overhovedet kan lade sig gøre.
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2005 - 13:08 #1
Nej, ASP-sider skal kaldes på en eller anden måde.

Men det behøver du strengt taget ikke at have en (menskelig) bruger for; Du kan f.eks. få denne her service til at gøre det for dig:

http://www.cronjob.de/
Avatar billede flemhl Nybegynder
11. december 2005 - 13:26 #2
Tak for svaret.
Har du erfaring med Cronjob, er det stabilt og er det en service der bliver ved med at køre.
Kender du andre løsninger til mit problem.
Avatar billede flemhl Nybegynder
11. december 2005 - 13:56 #3
Hej nielle
Cronjob går på min side i 20sekunder. Hvordan for jeg ASP til at fortsætte efter cronjob har forladt siden.
Læg et svar og du for point, uanset om du har løsning på dette eller ej.

Hilsen Flemming
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2005 - 14:52 #4
Det kan du desværre ikke - ASP er slet ikke lavet til den slags. Hvis det deromod var PHP så var der et mulighed der.

Hvis det er din egen server, så har du muligheden for at lave nogle VBScripts på denne og så kalde dem via en Windows-service.

Jeg har ikke selv nogen erfaring med stabiliteten af Cronjob.de, men jeg ved at der er mange andre som anbefaler dem. Dermed kan de vist ikke være helt håbløse. Jeg bruger dog selv noget andet - enten en Windows-service (eller et rigtigt cronjob hvis det er på en Linux-box).
Avatar billede nielle Nybegynder
11. december 2005 - 14:56 #5
De 20 sek bestemmes i øvrigt af wqebserveren, og ikke af cronjop.de. ASP giver en mulighed for at man sætter scriottimeout til noget andet end 20 sek:

http://www.w3schools.com/asp/prop_scripttimeout.asp

I midlertid er det fuldstændigt op til IIS'en om den vil respektere at script-forfatteren skriver dette.
Avatar billede flemhl Nybegynder
11. december 2005 - 15:51 #6
Tak for svaret
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. december 2005 - 09:47 #7
du kan også kører asp-scriptet som en windows services.... hvis det vil hjælpe
Avatar billede flemhl Nybegynder
12. december 2005 - 10:47 #8
Jeg har søgt efter windows services og asp men kan ikke finde noget.
Så jeg ved slet ikke hvad du snakker om.

Kan du hjælpe med lidt uddybende.

Hilsen Flemming
Avatar billede ttopholm Nybegynder
12. december 2005 - 10:55 #9
Avatar billede flemhl Nybegynder
12. december 2005 - 11:15 #10
Tak for tippet.
Jeg kan ikke bruge det her og nu da min ASP kører hosted hos cliche, så jeg har ikke mulighed for selv at sætte det op.