Avatar billede svane Nybegynder
10. december 2005 - 20:27 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Processortyper Hvad er hvad

Håber der er nogen der kan forklare mig følgende:
Er en celeron M370 en centrinoprocessor?
Hvad er forskellen på de forskellige M715, M730 osv???
Synes der er kommet så mange nye processor så det er svært at finde ud af.
Tak for hjælpen
HIlsen Charlotte
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. december 2005 - 20:34 #1
"Er en celeron M370 en centrinoprocessor?"
Nej, det er en neddroslet version af Pentium M.
Har bl.a ikke mulighed for hybernation + deeper sleep. (de 2 sidstnævnte er med til at spare på strøm i en maskine med centrino teknologi)

M715 + M730 m.m. er et nummer for processoren - jo højere nummer, jo flere MHz kører den med - se bl.a. her: http://www.intel.com/products/processor/pentiumm
Avatar billede svane Nybegynder
10. december 2005 - 20:46 #2
Hvordan ser man så hvad f.eks en M370 1,4 svarer til??
Og en centrinoe 1,4    - er det ikke samme ydeevne bortset fra de ikke har samme strømbesparende funktion
Avatar billede huset Praktikant
11. december 2005 - 18:13 #3
Avatar billede huset Praktikant
15. december 2005 - 14:20 #4
Fik du tid til at smide feedback???
Avatar billede svane Nybegynder
15. december 2005 - 14:50 #5
Jeg har læst linkene, men håber stadigvæk på et svar med hvad processorerne reelt svarer til. Der er flere der slynger om sig med at en M370 1,4 svarer til en 2,4 og en P4 1,8 svarer til en 2,8 MHz. Men hvor har folk de tal fra??? og stadigvæk, er en M370 på 1,4 svarende til en centrino på 1,4. Spørgsmålet skyldes en diskussion - og man skal jo ikke være påståelig - med mindre man ved hvad man taler om. Derfor spørger jeg eksperticen :-)))
Avatar billede huset Praktikant
23. december 2005 - 09:46 #6
Jeg har dette fra Intel

Gange med tallene fra 1,44 og til 1,77

Mere 100% kommer du ikke ligemeget hvor du søger. Ingen vil kunne linke til det
Avatar billede svane Nybegynder
23. december 2005 - 12:13 #7
Jeg takker for svar og fore jeres ulejlighed. Hvis du lige smider et svar Huset, deler jeg point. Hilsen Charlotte
Avatar billede huset Praktikant
06. januar 2006 - 09:06 #8
her er det så!
Avatar billede huset Praktikant
10. januar 2006 - 09:15 #9
ER det tid til lidt feedback her eller en afslutning?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. januar 2006 - 18:45 #10
Gik du i koma????
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2006 - 08:39 #11
Mon det er på tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!
Avatar billede svane Nybegynder
07. februar 2006 - 04:53 #12
Undskylder meget. Ja gik faktisk i coma. Fik stjålet min pc, og har taget noget tid at få tingene sa normale som muligt. Hilsen Charlotte