Avatar billede fazli Nybegynder
10. december 2005 - 16:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

C# Dansk Tutorial?

Hej er der nogen der kender en Dansk tutorial til C# ?

Please fortæl mig også lidt om sproget.. tak for hjælp :D
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2005 - 16:56 #1
Der er en del tutorials på http://udvikleren.dk
Avatar billede fazli Nybegynder
10. december 2005 - 17:09 #2
jeg kan ikke finde nogen...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2005 - 17:12 #3
Avatar billede fazli Nybegynder
10. december 2005 - 17:21 #4
Jer er ret ny til det her..
men er asp.net det samme som C# ?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2005 - 17:25 #5
Avatar billede fazli Nybegynder
10. december 2005 - 17:30 #6
ok men har du ikke en mere direkte tutorial.. hvis du ved hvad jeg mener...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. december 2005 - 17:36 #7
næ det ved jeg egentligt ikke hvad du mener med. Det er en god ide at du ved lidt om .NET arkitekturen inden du går igang, så du f.eks ikke blander ting som asp.net, C# og VB.net sammen og det fortæller den artikel om. Den er godt nok ikke særligt uddybbende men det er det eneste jeg kender på dansk.. ellers må du ud og have fat i en bog og jeg kender ikke nogen der er på dansk.

Der er flere andre artikler, Start på C# (C Sharp), Start på C# - 2.del - Dit første program, Introduktion til C# - del 1 osv som du kan læse efter den.
Avatar billede fazli Nybegynder
10. december 2005 - 17:41 #8
jeg tror at jeg venter med at give point indtil der er andre som svarer...
Avatar billede ali.k Nybegynder
10. december 2005 - 18:03 #9
Køb en bog! Det er det bedste, jeg taler fra erfaringer. Du får hvad du betaler for.
Avatar billede fazli Nybegynder
10. december 2005 - 19:22 #10
er der ikke andre som kan komme med online tutorials?
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 21:17 #11
Nu er det jo ikke kun hos boghandlere, at man kan skaffe bøger. Boblioteker er også et godt bud, og hvad de ikke har hjemme, kan man bestille.

En rimelig introduktion til C# med masser af eksempler er:
C# Grundbog af Niels Hilmar Madsen & Michell Cronberg
Avatar billede fazli Nybegynder
11. december 2005 - 15:44 #12
jeg fandt en på engelsk men ikke dansk..
Avatar billede jens87 Nybegynder
12. december 2005 - 14:13 #13
http://www.html.dk/tutorials/aspnet/ - giver en intro til ASP.NET
http://www.kodekassen.dk/ - Alt om Data's hjemmeside med kodeeksempler, nogle meget simple og nogle mere vilde (ikke alle om .NET dog) - men det er da en start ;)