Avatar billede jargon Nybegynder
09. december 2005 - 21:48 Der er 8 kommentarer

Samba mystik. winxp til linux

Hey, jeg ser et problem med den samba server jeg har sat op på min linux server, min xbox kommer på smb serveren med det samme mens jeg i winxp får en login box som ikke vil godtage nogen brugernavne / passwords.
Linux boxen kører kubuntu og jeg har enabled det der "dont encrypt passwords for 3rd party samba shares" på xp maskinen.
Nøj hvor er det irriterende, hvad kan der være galt ?
Avatar billede langbein Nybegynder
10. december 2005 - 13:00 #1
Dette er et kjent problemstilling med samba/winxp. Win xp behøver en registry mod for å logge på Samba. Denne kan lages automatisk med et script som jeg har liggende ett eller annet sted .. Kan du legge en mail adresse, så vil jeg forsøke å sende det.
Avatar billede jargon Nybegynder
10. december 2005 - 15:16 #2
yes selvf
Avatar billede jargon Nybegynder
10. december 2005 - 15:25 #3
skulle lige cleane for spam, angrib@ofir.dk
Avatar billede jargon Nybegynder
10. december 2005 - 15:47 #4
har prøvet at ændre mit reg som der står på http://www.gcolpart.com/howto/samba.php4 , og det har ikke hjulpet,men jeg håber da dit fix virker :)
Avatar billede Slettet bruger
11. december 2005 - 20:49 #5
Jeg kan ikke rigtigt forstå dit problem og jeg fatter da slet ikke at du forventer at vi også kan spansk, men prøv at kig på http://www.helgec.dk/samba.html gå frem efter den vejledning og så kører skidtet
Avatar billede langbein Nybegynder
11. december 2005 - 23:57 #6
Jo, "Linux fransk" det er da den eneste dialekten jeg kan forstå. Rett nok forstår jeg ikke alle ordene, men ut fra sammenhengen så kan man jo forstå hva de sansynligvis betyr :-)

Ellers så kan bekreftes at helgec sin howto fungerer og at den så vidt jeg husker overflødiggjør endringen i registry. I alle fall så fungerte howto'en helt fint sist jeg prøvde den.

Oversender allikevell "registry hacket" som medfører at XP kan logge seg på en nær sagt "hvilken som heldst" Samba konfigurering.

Forresten jeg kan jo også legge en kopi her:

Først så lager man en fil på Win XP som kan heter for eksempel "winxplogon.reg" (På windows/dos maner så er det .reg endelsen som er det viktige.) Filen editeres så med dette innhold:

REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\netlogon\parameters]
"RequireSignOrSeal"=dword:00000000

(Alt over på en linje.)

Man behøver så bare å klikke på filen fra XP Windows og så vips så er registry modifisert til å akseptere "alle mulige" Samba konfigurasjoner.
Avatar billede langbein Nybegynder
12. december 2005 - 00:02 #7
Etter REGEDIT4 så skal det vel være en eller to spacer (opphold) tror jeg, ikke linjeskift. Etter .../parameters] så tror jeg ikke det skal være noe space/opphold i det hele, bare alt sommen på en linje. Sender i alle tilfeller en riktig kopi pr mail.
Avatar billede jargon Nybegynder
12. december 2005 - 11:43 #8
Dit fix virker ikke lige umiddelbart langbein, er bare mærkeligt at min xbox sagtens kan gå ind på sharet, men prøver lige at følge helgec's guide. Jeg forventede ikke at nogen skulle forstå den franske side, men hvis du kan forstå ting som "Windows XP PRO (SP1)" og "[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Netlogon\Parameters]
"requiresignorseal"=dword:00000000"" burde du kunne få en mening ud af siden, men tak for guiden.