Avatar billede alukyro Nybegynder
09. december 2005 - 18:02 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Linksys WRT54G v.5

Hej Eksperter,

Forsøger at anvende ovennævnte router på en meget hurtig fiber forbindelse - 2gbit.

Kan ikke få trådløs forbindelse men kan få forbindelse gennem kabel - dog bliver jeg jævnligt smidt af...
Har derfor en formodning om at routeren ikke kan håndtere denne hurtige forbindelse og derfor "drukner" i pakker.

Lyder det sandsynligt og hvis ja, kan man så løse problemet ved at sætte en switch mellem routeren og den gateway jeg har fået af min ISP?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 18:06 #1
Lyder usandsynligt, og en ekstra switch vil ikke hjælpe.

Du skriver du ikke kan få forbindelse trådløst. Hvis du i routeren har aktiveret det trådløse net, og givet nettet et navn(SSID), så skulle du med netkortet kunne søge efter trådløst net, og den skulle komme op med dit trådløse netværksnavn.

Har du WEP eller WPA, så vil den have en key eller et password når du trykker på forbind.
Avatar billede alukyro Nybegynder
09. december 2005 - 20:24 #2
Alle indstillinger skulle være som de skal være - har snakket med supportere fra linkys og vi har været gennem hver en detalje.

kan godt se mit ssid, men kan ikke forbinde til det ... den forsøger, men intet sker.

To af de fire fem supportere jeg har snakket med hidtil har foreslået det med en switch mellem min  router og gateway. Så kan stadig ikke slippe tanken om at det måske kan komme til at fungere således - er der andre der har kommentarer?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. december 2005 - 21:11 #3
Kan du se andre trådløse net i din nærhed ?
Avatar billede alukyro Nybegynder
10. december 2005 - 08:50 #4
Ja, der dukker engang i mellem et andet op, men er krypteret. Har af samme årsag forsøgt at skifte kanal på den trådløse router, så der ikke skulle være forstyrrelser - men uden virkning desværrre.
Avatar billede svindler Nybegynder
10. december 2005 - 21:32 #5
Hvis du tror at linksys'en drukner i data fra din fiberforbindelse, så er det bare at pille den fra og så forsøge at få den trådløse forbindelse.

Og en 2Gbit-forbindelse? STM-16 eller hvad?
Avatar billede alukyro Nybegynder
12. december 2005 - 12:21 #6
Min linksys er både trådløs og almindelig router - har netop snakket med en far ConnectME, som min udbyder hedder - og han mente det var usansynligt at en switch vil hjælp desværre. Vender tilbage når jeg ved mere.

Og mht. til om det er en STM-16 eller ej må jeg desværre være svar skyldig - aner det ikke.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 17:55 #7
Prøv dette for wireless i routeren:

Advance wireless settings.
De Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Dette vil give en stabil trådløs forbindelse.

Du kan også prøve at opdatere firmwaren i routeren, hvis der er en ny version.

Hvilket netkort har du til trådløs- og kablet net?
Avatar billede dragonknight Juniormester
19. december 2005 - 11:04 #8
Hvordan går det her ?
Avatar billede alukyro Nybegynder
27. juli 2006 - 22:40 #9
Er ikke kommet videre - satte et Access Point op fra samme producent. Virkede med det samme.
Avatar billede alukyro Nybegynder
27. juli 2006 - 22:42 #10
lukker tråden
Avatar billede xtr0 Nybegynder
27. juli 2006 - 22:43 #11
En WRT54G kan ikke engang håndtere en 100 Mbit hurtigt nok.