Avatar billede sjaka Nybegynder
08. december 2005 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg sat mit label på et koordinat i min applet?

Ja, ikke nok med at mit label ikke vil være venstre- eller højrecentreret, så kan jeg heller ikke flytte på dem. De to labels står bare ved siden af hinanden, selvom jeg har prøvet at placere dem ret fjernt fra hinanden Er der nogen som kan gennemskue hvad jeg gør forkert? Jeg bruger eclipse 3.1.1, men det bør vel ikke have noget at gøre med hvordan min java bliver afviklet på min maskine.

package lort2;
import java.awt.*;
import java.applet.*;
public class Ting extends Applet{
    Label besked1 = new Label("Her står ting", Label.LEFT);
    Label besked2 = new Label("Kig på mig", Label.RIGHT);
    public void init(){
        add(besked1);
        add(besked2);
        besked1.setLocation(30,700);
        besked2.setLocation(700,30);
    }
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. december 2005 - 22:19 #1
Prøv at lave en:

setLayout (null);

i din init.
Avatar billede sjaka Nybegynder
08. december 2005 - 22:31 #2
taktak, så skete der noget.
:)
Avatar billede sjaka Nybegynder
08. december 2005 - 22:32 #3
jeg ved ikke om det kan have noget at gøre med at jeg sidder med en "gammel" lærebog fra 2002, men det virker. kom med svar, så gir jeg den gas
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
08. december 2005 - 22:34 #4
Java har vist altid kørt med LayoutManagers:

http://java.sun.com/docs/books/tutorial/uiswing/layout/using.html

En applet har som default en BorderLayout. Og vil du af med den, så du selv kan definere koordinater, skal du sætte layout til null.
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
20. januar 2006 - 23:13 #5
Lukketid?
Avatar billede mikkelbm Nybegynder
18. februar 2006 - 13:24 #6
?
Avatar billede sjaka Nybegynder
18. februar 2006 - 18:17 #7
min fejl. troede jeg havde accepteret den. mærkelige system :S