Avatar billede tismissen Nybegynder
08. december 2005 - 18:39 Der er 8 kommentarer

Trådløst netværk med lav styrke

Hej, er det muligt at få fat i en antenne, som forøger muligheden for at modtage et bedre signal fra et tråsløst netværk?

Jeg bor i en kælder, og skulle gerne kobles på et netværk, hvor routeren står i stueetagen. Men signalet er meget dårligt, og jeg bliver koblet af konstant, og computeren kan ikke finde netværket.

Håber I kan hjælpe mig med en løsning!
Avatar billede ierikk Nybegynder
08. december 2005 - 19:53 #1
en almindelig antenne sender typisk med 2 DBI
så en kraftige antenne vil absolut hjælpe, jeg har kendskab til nogle der sender flere hundrede meter
hvis du køber over nettet så har du altid 14 dages returet, hvis det købte ikke virker sender du det retur
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=ML-AO5-RSMA&menuid=WLAN&level=1
Avatar billede ierikk Nybegynder
08. december 2005 - 19:57 #2
her kører vi med udstyr fra Linksys
det sender ud og ind i huse uden eksra udstyr, afstand til længst væk over 50 meter
Avatar billede tismissen Nybegynder
08. december 2005 - 21:49 #3
jerikk, hvordan virker den antenne? Skal den kobles på routeren, eller computeren?
Avatar billede ierikk Nybegynder
08. december 2005 - 22:29 #4
den skal med den medfølgende ledning monteres på routeren, hvor der sidder en antenne i forvejen, den kan skrues af
du skulle kontakte firmaet for flere oplysning
fortæl dem om dit problem, evt. start med at sende dem en mail
Avatar billede tismissen Nybegynder
08. december 2005 - 22:49 #5
Mange tak for hjælpen, det prøver jeg!
Avatar billede tismissen Nybegynder
10. december 2005 - 17:04 #6
Jerikk, hvad er forskellen på de to antenner, som er på deres hjemmeside?
Den ene hedder sma, den anden tnc?
Firmaet svarer selvfølgelig ikke på min mail... hehe, typsisk...
Avatar billede ierikk Nybegynder
10. december 2005 - 17:32 #7
forskel
det kan jeg ikke svare på, jeg bruger selv Linksys, det sender fint over afstande op til 40 - 50 meter gennem tage og flere murstens vægge med alm små antenner,
hvorfor ikke kontakte dem pr. telefon, og fortæl dem om dit problem
Avatar billede donseverino Nybegynder
18. december 2005 - 23:40 #8
Næh Erik der er du kommet på en prøve!
Linksys bruger SMA så det er det du skal satse på.
Forskellen på SMA, TNC og N-male er stikket, som er forskelligt.
Du skal vælge en antenne med et godt Gain omkring 5-8 dB gerne mere. Du kan med fordel få en antenne i begge ender, både på PC og router, det vil øge forbindelsen mærkbart.
Du skal dog tage højde for, om gulvet/loftet er støbt i armeret benton, for så kan det godt give lidt problemer.
Hvis du vælger en BI-directional antenne på din pc, og retter den ind mod det punkt som routeren står, så skulle det gerne give resultat, da den form for antenne, sender hele signalet i to retninger, frem for en rundstrålet antenne. LevelOne har en som koster ca 170 kr. Jeg har lige købt den i BILKA, som havde en på knagebrættet.
Jeg har selv et par af ML-AO5-RSMA som virker bedre end dem der sidder på routeren, da den har 5 dB Gain