Avatar billede kuiper Nybegynder
08. december 2005 - 10:37 Der er 4 kommentarer

Opsætning af router og server med server som DHCP server

Hej......

Har server (2003) med 2 net kort og en linksys router, mit ønske var så at det ene kort på serveren gik direkte til modem ud af huset og det andet gik til routeren hvor brugerne er koblet på.

Da' jeg prøvede dette gjorde keg således:
Kort ud af huset hentede automatisk Ip, så var severen på nettet

Kort2 Fik en past Ip og i DNS skrev jeg DNS på routeren, routeren var sat om med ikke at virke som DHCP derver og at bruge static Ip. Dette virkede også KORT2 fik fat i routeren, satte serveren op til at køre som dhcp server, sprang alle valg muligheder over, da' jeg ikke forstod ret meget, men kunne da' se brugerne komme ind og få tildelt en ip adresse inde for det scoop jeg havde lavet, så lang så godt men kunne så ikke finde ud af hvordan en bruger kan komme på internettet, kommer jo fra routeren ind på serveren og skal vel viedere til det andet kort for at komme ud? håber der er nogen der forstår samt kan hjælpe.

Mvh

Søren
Avatar billede screem_brille Novice
08. december 2005 - 10:48 #1
du skal konfigurere routing and remote access (kontrolpanel-> administration), og opsætte den som NAT router
Avatar billede kuiper Nybegynder
08. december 2005 - 11:31 #2
KAn det forklares lidt bedre ?

Søren
Avatar billede screem_brille Novice
08. december 2005 - 11:57 #3
det er seriøst lige ud af landevejen, med guide/wizard og alt ;)
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 22:44 #4
brug for mere hjælp ?