Avatar billede acrosomolius Nybegynder
07. december 2005 - 22:32 Der er 3 kommentarer

Ordentlig hosting

Jeg har igennem længere tid været både utilfreds med priserne på det danske marked samt stabiliteten på forskellige servere, samt den tid det tager for mange danske udbydere at installeret ASP.NET 2.0.

Det er derfor min idé, at vi bliver 4-5 stykker, der kan dele om en server. Vi laver selvfølgelig noget papir på, hvilke rettigheder vi har, og lignende ting, men det er en formel ting, som vi finder ud af, når alt andet er på plads. Idéen er, at vi lejer server og leaser software (Microsoft SQL Server + Windows 2003 er et fast krav) og placerer den hos en ordentlig udbyder.

Nu har jeg fået nogle forskellige tilbud, der ligger omkring 1.500 kr. alt inkl. Det er ret favorabelt, og hvis vi er 5, så vil prisen på 300 kr. være et rigtig godt tilbud alting taget i betragtning.

Når alt kommer til alt, så kan der jo konfigureres uendeligt meget ved serveren, og man skal ikke vente på en sløv supporter, der ovenikøbet tager gebyrer for selv automatiske ting. Serveren kan anvendes som stabil platform for vore forskellige kunder, som naturligvis kan hostes på serveren (sålænge ingen direkte sælger webhoteller).

Det er ikke i min interesse at få for mange ind, da det ikke skal være et almindeligt webhotel. Det skal være høj kvalitet, hvor stabilitet og driftssikkerhed betyder noget for os.

Hvis nogle er interesserede, så skriv I denne tråd eller kontakt mig direkte på ttho@framecoders.net

Jeg ved pt. ikke, hvad serveren ellers skal anvendes til. Egentlig vil jeg være udemærket tilfreds med alene at anvende den til webhosting, men alle andre har selvfølgelig lige så meget indflydelse, som jeg har. E-mail og DNS mener jeg bare, at der er gode eksisterende services til, men vi kan sagtens lave et totalprodukt.

Med venlig hilsen
Troels Thomsen
Avatar billede snepnet Nybegynder
07. december 2005 - 22:39 #1
Hej Troels - udmærket initiativ du kommer med der.

Jeg kunne godt være interesseret (ingen løfter givet endnu :o), og jeg kan fanges på

snepnet
gmail.com

Mvh
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
08. december 2005 - 13:27 #2
Jeg må sige at jeg er enig med snepnet.
jeg synes det lyder som et godt foreslag og jeg er interesseret.
Jeg kan fanges på nic@jee.dk .
Vil prisen være 300 kr om måneden ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 17:02 #3
sker der noget her ?