Avatar billede rasmusmb Nybegynder
06. december 2005 - 21:09 Der er 6 kommentarer

Computer med mærkelig opførsel

Jeg har en computer som opfører sig lidt mystisk.
Det startede med at den lavede fejl i skærmbilledet. Små grønne prikker rundt omkring, også under opstarten.
Efterfølgende begyndte den at gå ned under opstarten lige der hvor den skifter opløsning. Nogen gange går den bare i sort. Andre gange starter den op, men er sløv og der er fejl i skærmbilledet. Den kan næsten starte i fejlsikret tilstand hver gang, men stadig med fejl i skærmbilledet. Kan der være noget galt med grafikkortet eller noget i den retning? Har opdateret driveren til grafikkortet, hvilket ikke rigtig hjalp.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. december 2005 - 21:13 #1
Det kan sagtens være dit grafikkort der er defekt.
Prøv at gå i enhedshåndtering, højreklik på grafikkortet og vælg fjern. Genstart.
Tjek om det virker inden du opdaterer driveren.
Avatar billede rasmusmb Nybegynder
06. december 2005 - 21:27 #2
fjernede grafikkortet, men den laver stadig fejl i skærmbilledet. Den fandt selv grafikkortet.
Avatar billede boxer Nybegynder
06. december 2005 - 21:50 #3
Har du mulighed for at låne et andet grafikkort og teste med det?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. december 2005 - 01:53 #4
Check om køleren på grafikkortet er rent for nullermænd og anden snask.

Kører propellen på grafikkøleren rundt når den er startet ?
Avatar billede rasmusmb Nybegynder
07. december 2005 - 18:31 #5
Ja, startede med at checke for støv og snask... tog lige støvsugeren og holdt hen over, så den var helt clean... checker lige det med propellen.
Avatar billede rasmusmb Nybegynder
07. december 2005 - 18:32 #6
Skal også lige finde en og låne et grafikkort af, så jeg kan få testet det.