Avatar billede keld-k Nybegynder
06. december 2005 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Adobe/Firefox/suse10.0

Jeg sidder og kæmper med min første seriøse linuxinstallation.
Jeg har installeret Suse 10.0 samt Firefox og Adobe 7.0, men jeg kan ikke få Firefox til at læse pdf-filer.
Jeg har linket Adobe og Firefox sådan her:
Som root: usr/local/Adobe/Acrobat7.0/browser/intellinux/nppdf.so
og usr/lib/browser-plugins/nppdf.so
Jeg har gjort det grafisk, da jeg ikke er så skrap til at arbejde med konsollen(endnu).
Firefox er sat til at være default browser - men alt jeg får, er en blank side, når jeg vil åbne en pdf-fil.
Er der nogen forslag til hvad jeg kan gøre?

mvh. Keld (total newbee)
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 19:43 #1
Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvorfor skal Fiefox åbne dit PDF dokument ? hvorfor klikker du ikke bare på filen ?
Avatar billede keld-k Nybegynder
06. december 2005 - 19:48 #2
Hej helgec
Tja - hvis Du f.eks. vil åbne et kontoudtog fra din bank i E-boks, ville det da være rart bare. at kunne læse det uden først at downloade det.
mvh. Keld
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 19:58 #3
Jo men det har jeg da ingen problemer med, jeg forstår heller ikke at du skal installere noget extra dor at klare den opgave, min Suse 10 gør det på en standard installation
Avatar billede keld-k Nybegynder
06. december 2005 - 20:03 #4
Jeg ved, at der er en pdf-læser med i Suse - men da den ikke virkede forsøgte jeg at installere adobe direkte - men uden held - jeg får forsat bare en blank skærm.
Avatar billede Slettet bruger
06. december 2005 - 20:20 #5
Jeg har lige testet det, det skal siges at bruger "konqueror" som browser og med default PDF reader og det kører helt problemløst. Jeg har ligeledes prøvet med "Firefox" og det virker ikke
Avatar billede keld-k Nybegynder
06. december 2005 - 20:31 #6
Tja - samme her, det kører fint i konqueror. Da jeg fornyligt afprøvede Fedora Core 4, kunne jeg godt linke Firefox og Adobe.
Avatar billede keld-k Nybegynder
07. december 2005 - 02:49 #7
YES YES!!
Jeg fik hjælp af min bedste ven - Google

http://www.linuxquestions.org/questions/showthread.php?t=374001

Så jeg snupper selv point'ene og deler dem med Google