Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 20:19 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Windows luk ned probs.

Hej rødder/inder

Hmmm. Mit windows driller. (surprice)
Det der sker er, at når jeg beder den om at lukke ned eller genstaret. Så går den i stå ved billedet Windows lukker.
Der er windows 98 SE jeg bruger.

Jeg har kørt div. Test af harddisk og defragmentering og det virker ikke.
Umiddelbart har jeg ingen programme kørende i baggrunden.

Den løsning om at fomattere og installere igen,
kender jeg efterhånden alt for godt,
men helt ærligt det kan bare ikke være rigtigt at skulle gøre det en gang om måneden.

Nogen gode forslag ????
Avatar billede star-design Nybegynder
23. april 2001 - 20:22 #1
Jeg har samme problem. Min computer stener også ved \"Windows lukker\" billedet... Og jeg har formateret 3 gange, og jeg har stadig samme problem... Der ligger nogle drivere på windows Update, som skulle løse problemet, men jeg syntes ikke rigtig de virker...
Avatar billede matias Nybegynder
23. april 2001 - 20:22 #2
du kan hente en opdatering på win update, der løser problemet
Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 20:24 #3
Sorry Matias de opdateringer der ligger har jeg hentet det hjælper ikke.
Desuden er det et problem der er opstået ikke et der altid har været der.
Avatar billede egede Nybegynder
23. april 2001 - 20:25 #4
med på en lytter, har samme problem med Win 95 plus
Avatar billede star-design Nybegynder
23. april 2001 - 20:28 #5
Ja, jeg har ATX, og lige pludselig var problemet der... og som jeg også nævnte i mit første indlæg (og som I andre senere har nævnt), så virker opdateringer på Win-Update ikke hos mig (og heller ikke hos momoney)...
Avatar billede oskar Nybegynder
23. april 2001 - 20:28 #6
Jeg har en opdatering liggende (fra MS) som på et tidspunkt løste samme problem for mig på en del amd maskiner, problemet fandtes ikke på intel maskinerne. Jeg kan maile den hvis du vil. En anden mulighed er at opdatere drivere til hardware, især busmasterdrivere og grafikkort.

Avatar billede tkirk Nybegynder
23. april 2001 - 20:31 #7
Start > Windows Update > Installér opdateringerne der løser problemet - tadaa! :)
Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 20:31 #8
Oskar>>> Hmmm tjo prøv at send den til mig,
så kikker jeg lige på den martin@kristiansen.ms
Jeg kan teste den af og give jer andre svaret på resultatet.

Star>>> Jeg kan nok med en hvis sansynlighed sige at det ikke er fordi det er ATX for jeg køre AT
Avatar billede tkirk Nybegynder
23. april 2001 - 20:31 #9
Ah, de virkede ikke så jeg lige.. hmm..
Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 20:32 #10
tkirk>> Lige inden du smider dit svar,
så læs lige hvad jeg har skrevt som svar på de andre.
Hader at gentage mig selv....
Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 20:33 #11
Tkirk. Okay du var opmærksom ;O)
Avatar billede zhark Nybegynder
23. april 2001 - 20:35 #12
Jeg har i tidligere spm set:
Start/kør/indtast msconfig og enter (eller OK)
vælg avanceret nederst hj.hjørne og deaktiver hurtig nedlukning (3. nederste)... det er da et forsøg værd!?
Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 20:40 #13
Til jer allesammen. Ligenu lukker den ned uden problemer. (typisk men det er windows)
Så hvis der en af jer andre der kan teste en af løsningerne af må i godt give mig resultatet.
Jeg skal nok betale point.
Jeg ved der er 2 af jer der siger at i har samme problem og det er jer jeg mener ;O)
Avatar billede momoney Novice
23. april 2001 - 21:08 #14
Okay der er meget der tyder på at løsningen fra Oskar virker. Men jeg vil lige teste det af et par dage. Såååå Følg med hvis du vil vide om det virker.
Avatar billede momoney Novice
25. april 2001 - 18:12 #15
Oskar>>> Desværre virker det ikke :O(
Avatar billede momoney Novice
25. april 2001 - 18:14 #16
zhark>>> Den var sku deaktiveret.
Avatar billede momoney Novice
25. april 2001 - 18:15 #17
Nå er der andre der har en god idé ???
Sætter lige lidt flere point på højkant.
Avatar billede makse Nybegynder
25. april 2001 - 18:57 #18
Start Regedit. (Tryk Start - Kør > Regedit)
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\\Enum\\Root
I en af PNP#### har du \'DeviceDesc\' til at være \'Avanceret konfiguration og strømforsyningsbrugerflade (ACPI) BIOS\'
I den PNP#### retter du \'ConfigFlags\' til \'00 00 00 00\' eller til \'00 02 00 00\'.
\'DetFlags\' skal være \'40 00 00 00\'

Genstart, og luk ned igen.
Avatar billede momoney Novice
25. april 2001 - 20:18 #19
MAkse>>> Hmmm lidt tvivlsomt.
Det virkede umiddelbart, men fik min maskine til at være meget længe om at starte igen.
Avatar billede momoney Novice
25. april 2001 - 20:19 #20
Det gælder naturligvis hvergang jeg forsøgte
Avatar billede makse Nybegynder
25. april 2001 - 21:21 #21
Vil det sige du kan lukke ned normalt nu, men den bare er længe om at starte op?
Avatar billede momoney Novice
25. april 2001 - 21:23 #22
Ja faktisk, men den er ikke længe om at starte.
Det virker nærmer som om den \"hænger\" det samme er der når jeg lukker ned.
Avatar billede makse Nybegynder
25. april 2001 - 22:20 #23
Har du netkort i? Prøv evt. at tildele det en fast IP.
Avatar billede butler Nybegynder
26. april 2001 - 13:41 #24
Prøv at oprette følgende genvej:

C:\\Windows\\Rundll.exe user.exe,exitwindows

Den har virket hos os.
Avatar billede momoney Novice
28. april 2001 - 21:30 #25
Makse>>>> Nope det har jeg ikke.
Avatar billede makse Nybegynder
28. april 2001 - 21:47 #26
Du kan i Kontrolpanel - System > enhedshåndtering - systemenheder prøve at fjerne Avanceret strømstyring (ACPI BIOS).
Genstart, og Windows vil så geninstallere funktionen.
Avatar billede momoney Novice
28. april 2001 - 23:20 #27
Makse>>>> cJeg har geninstalleret windows.
Håber at det virker og det ikke kun er lige som at pisse i bukserne. Alt andet har ikke virket.