Avatar billede faramir Nybegynder
06. december 2005 - 00:55 Der er 6 kommentarer

Cypercity og en trådløs router?

Hej eksperter!

Jeg har internet hos Cypercity med en tilhørende almindelig router fra ZyXEL. Jeg vil imidlertid gerne tilslutte min bærbare trådløst så jeg har fået fat i en lidt ældre trådløs router fra TopCom, en Skyr@cer WBR 611. Nu er problemet så at jeg ikke kan få de to routere til at connecte med hinanden. Det er intet problem for min bærbare at få forbindelse til den trådløse router, eller via kabel til den almindelige router. Men de 2 kan ikke kommunikere. Regner med at det er noget IP-adresse der skal på plads, men ved ikke helt hvordan og hvad.
Avatar billede mjense173 Nybegynder
06. december 2005 - 01:43 #1
Du skal tilslutte cybercity routeren til din TopCom, med et specielt kabel, som kom med routeren. Tror nok at det bare er et "crossed cable".
Avatar billede mjense173 Nybegynder
06. december 2005 - 01:44 #2
Og enten skal de begge være sat op til ikke at tildele nogen bestemt IP, eller også skal de begge være opsat til en bestemt IP.
Avatar billede faramir Nybegynder
06. december 2005 - 02:01 #3
Tilslutningen er i orden. Det er mere de specifikke indstillinger jeg er i tvivl om...
Avatar billede mjense173 Nybegynder
06. december 2005 - 02:03 #4
Kan du komme på nettet gennem den trådløse?
Avatar billede faramir Nybegynder
06. december 2005 - 23:32 #5
Nej jeg kan ikke få kontakt. Jeg kan/må heller ikke kun bruge den trådløse router da vi også har telefon via Cypercity som skal tilsluttes en speciel indgang i routeren.
Avatar billede mjense173 Nybegynder
07. december 2005 - 01:53 #6
Hvordan kan du være sikker på at tilslutningen er iorden, når du ikke kan komme på nettet gennem den trådløse?

Jeg har samme opsætning som dig, også med gratis telefon.
ZyXEL'en er sat til at lege DHCP, overfor den trådløse, som giver den en adresse der ligner: 10.10.0.1, mens den trådløse er DHCP overfor vores computere, som ligger omkring 192.168.0.1 - 100, hvor den første er gateway'en.
Du kan skrive 10.10.0.1 i en browser og tjekke om du kan se ZyXEL's startside.