Avatar billede tvbrandt Nybegynder
05. december 2005 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forward til flere modtagere

Jeg har en exchange server hvorfra jeg gerne vil automatisk forwarde emails sendt til en bestemt adresse. Denne adresse tilhører mit domæne og jeg vil gerne forwarde emails sendt til denne email. Der skal forwardes til én adresse internt i samme domæne, og én til en ekstern person. Kan man det og hvordan?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
05. december 2005 - 13:26 #1
Du opretter en contact med en ekstern mail adresse og bruger den som forwarding adresse.

Hvis du skal bruge flere samme metode.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
05. december 2005 - 13:27 #2
Du kan gøre følgende:

På brugerens profil gå inde under exchange avanced

Så kan du forwarde til en eller flere personer på dit interne net.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
05. december 2005 - 15:13 #3
Jeg kan da ikke sætte flere personer ind når jeg går ind under advanced. Eller er det mig der er galt på den?

Jeg har oprettet min eksterne person som en kontakt. På den adr der skal sendes videre fra til de to andre går jeg ind i properties og vælger "exchange General". Her kan jeg vælge at forwarde men kun til én person.
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
05. december 2005 - 17:54 #4
exchange General er stedet som jeg mente :)
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
07. december 2005 - 11:51 #5
Jeg har oprettet en contact med den eksterne adresse. Men jeg får ikke lov at forwarde til contact'en.
Jeg har også forsøgt at
- oprette en contact med den eksterne adresse
- oprette en gruppe der indeholder den interne adresse og den eksterne (contact)
- forwarde fra den adresse det handler om til gruppen

Men det virker heller ikke. Og så er jeg ét stort ?
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
13. juni 2006 - 11:13 #6
lukkes