Avatar billede puppetmaster Nybegynder
05. december 2005 - 12:30 Der er 1 løsning

Korrekt antal, forkert værdi

SUUUUK!

Jeg har en Access database, som er linket op til en SQL Server backend.
I tabellen er et felt, user_action, som i SQL Server er af typen SmallInt. Den sammenkædede tabel i Access viser typen som Heltal.
Når jeg bruger Enterprise Manager, vises at der er 366 poster som har værdien 1.
I en Access forespørgsel får jeg samme antal, men værdierne er en sammenblanding af 1'ere og 2'ere!!!

Det samme gør sig gældende ved tallet 0, så får jeg samme antal i Enterprise Manager og Access forespørgsel, men der bliver vist både 0'ere og 1'ere!!

Hvorfor?!
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
05. december 2005 - 13:32 #1
Løste selv problemet ved at specificere en Tilslutningsstreng:
ODBC;DSN=minDSN;UID=;PWD=;DATABASE=minDatabase;