Avatar billede loproc Praktikant
04. december 2005 - 19:42 Der er 9 kommentarer

Mount NFS med user access?

Hejsa.

Jeg har en FreeBSD maskine der eksporterer en NFS share, og en anden maskine hvor jeg gerne vil mounte den på. Den skal gerne mountes således at alle brugere har al adgang (rwx).

Det burde være ret simpelt men jeg kan ikke få det til at virke :(

Er der nogen der har en eller anden option man kan passw til mount kommandoen som angiver hvilken adgang brugere skal have?

Med venlig hilsen
Martin Kruse Jensen
Avatar billede Slettet bruger
05. december 2005 - 08:38 #1
FreeBSD kender jeg ikke, men virker det ikke som på Linux hvor du sætter disse rettigheder i /etc/export ??
Avatar billede Slettet bruger
08. december 2005 - 20:13 #2
Lidt feedback ??
Avatar billede loproc Praktikant
08. december 2005 - 22:46 #3
Hovsa, havde helt glemt spørgsmålet.

Hvordan sætter du det i exports? Den har et lidt andet format end i Linux men det skulle nok være til at finde ud af hvis jeg ved hvordan det ser ud i Linux...
Avatar billede Slettet bruger
09. december 2005 - 17:21 #4
Avatar billede loproc Praktikant
10. december 2005 - 11:34 #5
Kan ikke finde noget om hvordan man tillader alle users adgang på den side... Det er ikke alle maskiner jeg vil give adgang, men alle unix brugere på en maskine
Avatar billede Slettet bruger
10. december 2005 - 13:58 #6
"Det er ikke alle maskiner jeg vil give adgang" Vi taler vel kun om Linux/unix maskiner ??
Avatar billede loproc Praktikant
11. december 2005 - 11:24 #7
Jo jo, kun BSD maskiner...
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2005 - 23:10 #8
Ja men så er problemet da til at overse kun maskiner der er inført i /etc/host og  /etc/hosts.equiv har adgang, det er muligt at i MSD hedder noget i retning af /hosts.allow / hosts.denied i stedet for  /etc/hosts.equiv
Avatar billede Slettet bruger
24. december 2005 - 13:40 #9
Stadig problemer ??