Avatar billede dk_gryf Nybegynder
04. december 2005 - 16:53 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Disk fuld selvom der er 125GB fri

Hej

Jeg har enn ekstern harddisk på 300GB som jeg kopierer mine grabbede videosequenser  over på da disse jo fylder en hel del.
Kopieringen stopper altid med besked om, at Disken er fuld  til trods  for, at der er 125GB fri.
Jeg har forsøgt at oprette flere subdir uden at det hjalp.
Jeg anvender en licenseret udgave af Windows Commander 6.53 til kopieringen og har også haft kontakt med den danske distributør, men han kunne ikke hjælpe mig.
Kan nogen her fortælle mig hvorfor jeg ikke kan kopiere  eller flytte mine filer overpå denne harddisk samt hvordan jeg gør det?
(jeg trods alt fået kopieret 175GB over...)
Mvh
Mogens
Avatar billede halifax Nybegynder
04. december 2005 - 17:10 #1
Har du samtidig tidligere slettet mange GB fra disken, og bruger du noget Norton software med Norton beskyttede papirkurv?
Hvis ja, skulle du prøve at tømme denne papirkurv og se om det løser problemet.
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
04. december 2005 - 17:15 #2
Nej jeg har ikke slettet mange GB fra disken - det er førstegangs kopiering til den og jeg bruger ikke Norton software og min papirkurv bliver tømt dagligt.
Avatar billede peet49 Nybegynder
04. december 2005 - 17:52 #3
Kør en chkdsk på disken.
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
04. december 2005 - 18:01 #4
er sket uden at det forandrede noget.
04. december 2005 - 18:36 #5
... brug et andet program end "Windows Commander" til at copy... ???
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
04. december 2005 - 19:02 #6
er prøvet med samme resultat
Avatar billede megadragon Nybegynder
04. december 2005 - 19:03 #7
hvad er det for en type ekstern HD? Selv samlet HD og "skuffe"/købt det samlet
for der er nogle af de "skuffer" man kan købe som ikke understøtter mere end et vis altal GB på en HD
Hvor stor siger windows at HD'en er?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2005 - 20:01 #8
Lad mig gætte...
Disken kører Fat32?

Hvis ja, så er det dit problem.
Avatar billede polle007 Nybegynder
04. december 2005 - 20:35 #9
Hvorfor skulle det være et problem med FAT32?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. december 2005 - 20:51 #10
grænsen på 4 gb pr. fil
Avatar billede halifax Nybegynder
04. december 2005 - 23:53 #11
har du filer 4 gb og større er det måske problemet, som john_stigers skriver. I så fald er løsningen vel at konvertere disken til NTFS.

Alle eksterne diske leveres formateret med FAT32, så vidt jeg har læst, fordi de så kan læses af ældre Windows versioner.

Der er IKKE begrænsning på størrelsen af eksterne diske, udsagn megadragon ovenfor. Man skal blot sørge for at have min. SP1 installeret af h.t. 48-bit LBA understøttelse.
Avatar billede megadragon Nybegynder
05. december 2005 - 09:16 #12
Mente bare jeg havde set GB begrænsninger på nogle "skuffer"
kan dog godt være jeg tog fejl
08. december 2005 - 11:04 #13
dk_gryf -> (Hvad endte denne tråd med?)
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. august 2006 - 22:38 #14
case closed
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. august 2006 - 22:44 #15
Hvad var løsningen?