Avatar billede christianbroendum Nybegynder
03. december 2005 - 23:57 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Redigerer billeder i Paint

Er der nogen der ved hvordan man beskærer et billede i Paint? Jeg har prøvet at bruge "Marker"-knappen, så man laver en "firkant" omkring billede. Dette virker dog ikke godt når jeg skal lægge biledde up på Nettet(bliver grynet). Jeg har prøvet med "Billeder" og "Atributter" og så skrive bredde og højde! Den tager dog kun i bunden og højre side?? Hvordan skære man lige meget i begge sider og bund og top??

på forhånd tak!
mvh
Christian
Avatar billede charlotte.dk Nybegynder
07. december 2005 - 13:13 #1
brug  "crop" funktionen  http://charlotte.dk/psp8/crop/crop.htm  denne tut er lavet til psp8, men  fungerer på samme måde  i 9'eren og 10'eren
Avatar billede christianbroendum Nybegynder
07. december 2005 - 13:18 #2
Er det ikke kun i Photoshop den findes? Jeg har prøvet at gøre det nogle gange i photoshop, men det virkede som om billedet blev "grynet" da jeg gemte det! Derfor vil jeg bruge programmet Paint og funktioner "attributter". den skære dog kun i bund og til højre?
Avatar billede charlotte.dk Nybegynder
09. december 2005 - 08:58 #3
nej den findes osse  i  psp's værktøjslinie. hvis billedet bliver grynet skyldes det ikke  beskæringen men  fordi  billedet er komprimeret for meget  i  gemme fasen, enten før eller efter beskæringen. Det  har krop funktionen ingen indflydelse på. Det vil derimod ske hvis du bruger "Raster deform tool"
Avatar billede toves Nybegynder
09. december 2006 - 10:41 #4
jeg vil da godt give en god ide til beskæring af foto da jeg leger meget med foto og laver mange ting med paint shop pro, jeg passer altid at billedet jeg vil beskære er meget stort er de små bliver de grynet som der skrives .

I må gerne se min blandede hjemmeside med en masse paint shop pro lavede ting
http://www.urtehaven.webbyen.dk