Avatar billede dingemann Novice
03. december 2005 - 13:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem efter cross cable

jeg skulle overfører nogle setup-filer til en ven på universitet så hun kunne få sin laptop på skolens WiFi med Cisco-klient. Overførelsen skete fra min laptop til hendes gennem cross cable. Nu er mit problem så bare at min egen forbindelse i min lejlighed hele tiden bliver tabt når jeg bruger normal kabeling (RJ45) som forbindelse (jeg kunne bruge WiFi og gør det også men når jeg skal i forbindelse med min server som står i samme LAN så er det forholdsvist fordelagtigt at bruge netkabel istedet for WiFi til fil-administration osv)...

Jeg har været ude for problemet før for mange år siden men dengang skulle computeren alligevel smides ud så der gjorde jeg ikke så meget ved det...

Er der nogen der har en løsning på hvordan jeg hindre min forbindelse i at hoppe af når jeg bruger kabel som forbindelse?

Laptoppen er en Amilo 1425M - for teknisk stat. go -> http://www.fujitsu-siemens.dk/support/manuals.html og indtast '1425m' i feltet

// peter
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. december 2005 - 13:35 #1
Opret en ny forbindelse igen.
Avatar billede dingemann Novice
03. december 2005 - 13:47 #2
tar du pis? jeg har stort set ikke lavet andet end at rive stikket ud, slette netkorttet under Device Manager osv - hver gang kan jeg være på i rundt regnet 15 minutter før forbindelsen ryger. Men tak for konstruktivt svar. Til al oplysning: det hjalp i 15 minutter
Avatar billede kaledet Nybegynder
03. december 2005 - 14:42 #3
Hvad har du af vir protect?
Avatar billede peet49 Nybegynder
03. december 2005 - 14:47 #4
Kunne tænkes, du har fået snavs på den-har du tjekket for spyware?
Avatar billede dingemann Novice
03. december 2005 - 15:09 #5
uhm af vir har jeg norton corp edition - spyware er microsofts men som sagt så køre wifi fint i netværket - kablet gider bare ikke holde forbindelsen når jeg slår wifi fra. Forbindelsen tabes fra laptoppen af - har trukket stikket til switchen og routeren men da serveren køre fint uden problemer ligger fejlen ikke i routeren wller switchen
Avatar billede dingemann Novice
03. december 2005 - 21:21 #6
løsningen blev: efter en hel dag at ha trukket kablet ud og sat det i igen og fået fejl efter 15 minutter, installeret drivere osv besluttede jeg mig for at prøve at kortere kabel for at se om det var kablet. Det nye kabel virkede uden problemer... underligt nok. Jeg satte det gamle kabel i igen og siden har jeg ikke haft problemer... jeg forstår det ikke helt.
Avatar billede kaledet Nybegynder
04. december 2005 - 10:02 #7
det forstår jeg ikke.
Du må have et kabel med hukommelse, så det bare skulle genstartes for at glemme fejlene.. :D
Ej, det virker godt nok mærkeligt!
Avatar billede dingemann Novice
04. december 2005 - 11:17 #8
se det underlige er at jeg var ude for det samme i 2002 - jeg har lige spurgt en ven som var med til det nettræf hvor det også skete.
Dengang fløj der teorier om kvaliteten på netkortet, afbrændte dimser eller andet, rundt i luften... jeg fatter det ikke selv og jeg forstår heller ikke løsningen. Jeg havde egentlig vænnet mig til at skulle ha en laptop uden funktionelt netkort :)

Anyway hvis I vil ha point så smid svar inden for to dage - så kan I få en 60'er hver :)
Avatar billede kaledet Nybegynder
04. december 2005 - 16:59 #9
Jeg hører lige min dad dad af, han lever af netværk, så det kan være han kan give et ordentligt svar på det...
Avatar billede donseverino Nybegynder
19. december 2005 - 00:08 #10
Deaktiver de andre muligheder du har, så der kun er den ene til kablet der er aktiv. - Måske laver den konflikt!?
Avatar billede dingemann Novice
15. marts 2006 - 12:46 #11
lukker - desuden er problemet der stadig :)