Avatar billede biacon Nybegynder
01. december 2005 - 16:25 Der er 5 kommentarer og
4 løsninger

Bluetooth headset til PC

Hej, er der nogen der ved om man kan bruge et bluetooth headset som er beregnet en mobiltlf. til PC (Det er et Plantronic headset)og hvis ja hvordan man får det til at virke ?
Avatar billede bramming Nybegynder
01. december 2005 - 16:28 #1
Det kan man sagtens... dog ikke i den bedste kvalitet!...

Jeg har en dongle der rækker 100m, hvor jeg kunne gå rundt i haven og hører musik, eller snakke med folk over skype! Du skal bare lave et partnership mellem headsettet og computeren.. så kan du ved hjælp af Bluetooth softwaren klikke og connecte til dit headset bang wutpti, inde i dit kontrol panel under lyd - kan du se at en ny enhed er der, dit headset! Og så kan du bruge det som "lydkort"...

F.eks! Så det kan du sagtens!!
Avatar billede bramming Nybegynder
02. december 2005 - 11:30 #2
øhm?
Avatar billede biacon Nybegynder
02. december 2005 - 11:39 #3
Jeg kan ikke finde headsettet under lyd, selvom jeg har tilføjet det under bluetooth indstillingerne ???
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 14:17 #4
Det er fuldstændig rigtig at det kan man sagtens, - jeg gør det selv. Det kræver dog at den Bluetooth stack som du benytter understøtter Bluetooth Headset Profile Audio Gateway, hvilket IKKE er understøttet af Microsoft XP SP2 stack.
Med Widcomm (Broadcom) stakken og Toshiba stakken virker det.
Hvilken stack (Bluetooth manager) benytter du ?
Avatar billede biacon Nybegynder
02. december 2005 - 16:24 #5
Stack (Bluetooth manager) Jeg ved ikke hvad det er, bortset fra at det er Microsoft XP SP2 Stack jeg bruger. Men jeg kan forstå på det du skriver at den ikke kan bruges. Er det et plugin man kan hente og installere eller hvordan skal det forståes ?
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
02. december 2005 - 16:40 #6
Hej

Stack'en, - protokol stakken er den der forbindelser din applikation til dit netværks lag (Ethernet, WiFi, Bluetooth, osv.) OSI stakken du ved nok!, Anyway, nej XP-SP2 BT understøtter ikke lydoverførsel, prøv evt. at kontrollerer din USB BT adaptere, var der ikke noget SW der fulgte med ?, og er det evt. Widcomm eller Toshiba ???

Held og lykke til

/Andreas
www.mobilecti.dk
Avatar billede bramming Nybegynder
06. december 2005 - 15:31 #7
Jeg har selv bare installeret Widcomm driver og håbede på det virkede.,.. det bluetooth software som er integreret i SP2 pakken virker ikke til det hele.. kører meget bedre med det software fra Widcomm!
Avatar billede biacon Nybegynder
06. december 2005 - 19:35 #8
Har du ikke et link til Widcomm til det rigtige software ?
Avatar billede andreas_froland Nybegynder
06. december 2005 - 20:20 #9
Hej Jeg kan ikke give dig et link, idet Widcomm stakken (Bluetooth manageren) er låst til den enkelte type adapter. Den medfølger altså den BT adapter som du har købt, og du kan måske downloaded en nyere version, igen fra BT adapteres hjemmeside.
Hvis din adapter ikke er leveret med Widcomm, men en anden stack, så er det bare ærgeligt.... (det er måske derfor at nogle adaptere er dyere end andre)
/Andreas