Avatar billede ravnkilde Nybegynder
01. december 2005 - 15:43 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Entourage 2004 mod Exchange Server / VIRKER IKKE

Hej!

Vi er et blandet miljø med både PC og Mac. Alle PC'ere kører Outlook mod vores Exchange Server (på Win 2003). Det samme er meningen med vores Mac'er, men indtil videre er det ikke lykkedes. Vi har kontrolleret opsætningen flere gange, men det virker fortsat ikke.

Vi har prøvet at sætte brugernavnet foran domænet i kontoopsætning (foreslået af Microsoft), men det virker heller ikke.

Jeg har brug for nogle gode forslag til hvordan vi kommer videre.
Avatar billede ravnkilde Nybegynder
20. marts 2006 - 22:14 #1
.
Avatar billede askgaard Nybegynder
19. april 2006 - 08:06 #2
Hej.

Entourage henter mails via outlook webacces. Hvis du bruger form basseret owa med https, kan du desværre ikke få det til at virke. Det er i hvert fald ikke lykkedes for mig endnu.
For at kunne hente mails via Entourage, skal LDAP være installeret samt sp2 på din exchange. Når du sætter Entourage klienten op, så skriv hele adressen til din owa, og ikke din servers ip. Så kan den rent faktisk hente og sende mails, selvom du ikke er internt på netværket, og du behøver heller ikke koble via VPN.

Håber det hjælper lidt. Hvis ikke, så meld dig lige igen. Sidder desværre ikke ved min mac ligenu.