Avatar billede nikolajb Nybegynder
01. december 2005 - 14:13 Der er 2 kommentarer

Printserver kløjs i udskrifter

Vi har installeret vores netværksprintere centralt på vores windows 2000 server, og generelt fungerer det hele fint med at klienterne kan installere printerne og skrive ud fra dem. Desværre er der et par printere, som driller: Nogle gange sætter en udskrift sig fast, så der ikke bliver udskrevet (sendt?) noget til printeren. Løsningen plejer at være, at jeg genstarter print spool servicen på serveren. Men det ville nu være rarere, hvis vi helt kunne forebygge problemet.

Er der nogen, som kan hjælpe mig med at fejlsøge eller løse det?

Det drejer sig om to printere:

Dels en HP 4200 i bogholderiet. Problemet opstår primært, når vi massefakturerer fra C5 (høvler en ordentlig stak udskrifter afsted på een gang). Jeg har prøvet at drosle den ned til kun at køre 10Mbit på netværket, men det løste ikke noget.

Den anden printer er en HP 3330 - en multifunktionsting. Den står i produktionen, et godt stykke væk fra serveren - forbindelsen går gennem et par switche efterfulgt af et stykke lysleder. Vores centrale switch fanger nogle CRC-fejl på porten, som lyslederen er tilsluttet, så jeg har lidt en mistanke om, at problemet er relateret til netværket. Men det kunne jo også være noget helt andet.

Er der nogen, som kan hjælpe mig videre?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
16. december 2005 - 12:12 #1
Har du prøvet med andre driverversioner?
Avatar billede sup3rior Nybegynder
14. marts 2008 - 09:59 #2
Lukker du spørgsmålet hvis det ikke længere er aktuelt :)