Avatar billede bis3n Nybegynder
01. december 2005 - 14:01 Der er 12 kommentarer

Starter ikke!

Ja hej.

I morges ville jeg lige sætte nogle i stik i mit bundkort (lyd+mikrofon i fronten). Da jeg så tænder på knappen, sker intet. Jeg tager så stikkene ud igen, tænder, men intet sker. Nu har jeg så været ved at kigge om nogle stik til power-knappen er røget ud, men de sidder fint, og det gør alt andet også.

Kan jeg teste på nogen måde om det er bundkortet der er stået af?

Nogen der ved, hvad der kan være galt?
Strømforsyningen virker, da jeg har prøvet den i en anden pc.

I går aftes virkede det hele fint.
PS. Jeg har også lige monteret 1 80mm + 2 120mm blæsere, tager sådan nogle meget strøm?

På forhånd tak!!!
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 14:06 #1
Når den er slukket, så prøv at tage de 220 volt fra maskinen et minuts tid, og så start den igen.

Du må have fundet strøm til dine nye blæsere, og i din søgen efter stik til dette, kan du ha' skubbet til et indstikskort, eller til et datastik.

Er der lys i den lille lysdiode på bundkortet ?
Avatar billede bis3n Nybegynder
01. december 2005 - 14:43 #2
Nej der er ingen dioder på bundkortet.
Hvordan skal jeg tage de volt fra? Altså hive stikket ud til strømforsyningen?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 17:16 #3
Du må jo have fundet strøm et eller andet sted fra til dine nye blæsere, eller ? ?

Altid når man roder inde i kabinettet, så er der mulighed for aat man kommer til at skubbe til noget.
Avatar billede bis3n Nybegynder
01. december 2005 - 17:24 #4
Indstikskort? Altså grafikkort osv, eller?

Men tror ikke at det er blæserne der er problemet, tror mere at det er noget med bundkortet, men jeg mangler en måde at teste om det kan være det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 00:11 #5
Du skriver, at du har monteret 1 80mm + 2 120mm blæsere, og blæsere kræver strøm, som du skal tage et eller andet sted fra. Du har sikkert anvendt nogle af de ledige strømstik, som er INDE i kabinettet.

Konklusion: du har haft fingrene inde i kabinettet, og når man har det, er der risiko for at komme til at forskubbe noget, så den ikke kører ordentligt. Derfor når man har været inde i kabinettet med fingrene, er det en god ide, at checke om alt sidder som dett skal, inden man begynder at teste eller skifte hardware.

Er du helt sikker på, at alle indstikskort, RAM, og data- og strømkabler sidder rigtig ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 00:13 #6
Er du også helt sikker på, at de mesingstudser, hvorpå du har skruet bundkortet, nu også KUN sidder de steder, hvor der er skruehuller i bundkortet. Sidder der blot 1 messingstuds hvor der ikke er et skruehul, så er der stor risiko for at den ikke vil reagere overhovedet når du prøver at starte den ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. december 2005 - 01:16 #7
Er du kommet videre ?
Avatar billede bis3n Nybegynder
07. december 2005 - 13:31 #8
Dragonknight - overhovedet ikke.

Men jeg regner med at slæbe lortet med ned til den lokale it biks og så den ultimativt underlige geek til at se på det, for 600 kr.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. december 2005 - 12:21 #9
Okey, så kan du lukke spørgsmålet ved at du lægger et svar, og når det er igennem, så markerer du dit navn, og trykker accepter.
Avatar billede bis3n Nybegynder
11. december 2005 - 22:07 #10
Neej det tror jeg ikke, da der kunne være sidde med løsningen. Gider alligevel ikke betale de penge for at få ham til at tjekke det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 18:19 #11
Har du checket dettte 02/12-2005 00:13:45 ? ?

HAr du checket dette 02/12-2005 00:11:23 ? ?
Avatar billede bis3n Nybegynder
14. december 2005 - 21:45 #12
Alt sidder som det skal, og der er ingen overflødelige messingeting.