Avatar billede ktmikkelsen Nybegynder
30. november 2005 - 20:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Problemer med trådløs netværk

Hejsa...

Jeg har netop købt en D-LINK DI-524 Wireless Router, for at kunne dele internet mellem en stationær og bærbar computer.

Der er aldrig problemer med at komme på nettet på den stationær pc, men det er der tilgengæld med den bærbar.

Hvis den stationær pc er tændt, kan den bærbar sagtens være på nettet samtidig, men hvis man tænder den bærbar uden at den stationær er tændt, kan der gå op til 10-15 min, før der er mulighed for at komme på nettet. Det er som om den er meget længe om at få tildelt et IP.NR. Eller hvad kan det være....?

Hvis man tænder den bærbar, kommer den somsagt ikke på nettet med det samme, men i det øjeblik den stationær pc bliver tændt er der adgang til nettet..

Altså med stationær pc tændt er der ingen problemer, uden den sationær pc tændt kan der gå 10-15 min før det er muligt at gå på nettet......Nogen der har et forslag til hvor fejlen ligger??
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. november 2005 - 21:04 #1
Avatar billede ktmikkelsen Nybegynder
30. november 2005 - 21:16 #2
er gjort :-)
Avatar billede willi Nybegynder
30. november 2005 - 23:14 #3
Kender ikke DI-524. Men har du kontaktet supporten? De yder en udmærket telefonisk service. Er internetforbindelsen på den stationære delt? Har du en fast el. dynamisk ip?
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 00:31 #4
Er der tale om trådløs- kablet- netværk eller en kombination ?

Er DHCP aktiveret i routeren ?

Er begge maskiner sat til Automatisk at hente en IP ?

Under netværksforbindelser, har du der en LAN-Forbindelse eller en trådløs-Forbindelse ?
Avatar billede ktmikkelsen Nybegynder
01. december 2005 - 11:14 #5
Jeg har dynamisk ip

Den stationær er på kabel
den bærbar er trådløs.

ja DHCP er aktiveret i routeren

maskinerne er sat til automatsik at hente ip.

er lidt i tvivl om hvad du mener med om jeg har LAN eller TRÅDLØS-forbindelse??
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. december 2005 - 11:42 #6
Start > Netværksteder > Under Netværksopgaver står "Vis Netværksforbindelser". Klik på denne, og fortæl hvad den skriver der ?
Avatar billede ktmikkelsen Nybegynder
02. december 2005 - 10:36 #7
Jeg har engelsk:
gik ind under network connections  -  1394 connection (er vel firewire)
                                  -  Wireless Network connection
                                  -  Local Area Connection
Var det det du mente?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. december 2005 - 13:12 #8
Inden vi går videre, så se lige til, at der i egenskaber for dit trådløse netkort i enhedshåndtering, IKKE er gule udråbstegn. Med andre ord, at enheden fungerer normalt.

Højreklik på Wireless Network connection, og vælg egenskaber. Under generelt markerer du Internetprotekol (TCP/IP) og klikker på egenskaber. Der SKAL der under generelt stå "Hent automatisk en IP-adresse". Gør der det ?

Luk Egenskaber for Internetprotekol.

Under egenskaber for Wireless Network connection vælger du nu fanebladet trådløse netværk (wireless network). Et stykke nede på siden, står der noget om "foretrukne netværk". Indtil du har fået det til at virke, bør der kun står dit hjemme netværk i denne boks, derfor alle de der ikke tilhører dit net, markerer du, og trykker på fjern. Du kan altid sætte dem op igen.
Hvis du ikke kender navnet (SSID) på dit netværk, så kan du trykke på "Vis trådløse netværk", og der vil den vise de trådløse net der er i nærheden af dig.
Når der under foretrukne netværk kun er dit tilbage, så markerer du det, og trykker på egenskaber. Der vil nu komme en side frem, hvor dit netværksnavn (SSID) står, og dette SKAL være det samme som det du har sat op i routeren for trådløs net. Længere nede står netværksnøgle opsætningen. Har du valgt WPA-PSK i routeren, så skal du også vælge WPA-PSK på den bærbare, og netværksnøglen SKAL være den samme i både router og bærbare.
Har du valgt WEP, så gør det samme sig gældende, både router og bærbare skal have de samme informationer. I dette tilfælde, er det dog således, at du har givet routeren en passphrase, og ud fra denne har du genereret nogle keys, og det er key 1, som du notere ned, og sætter ind i den bærbare. Altså for WEP.
Har du valgt Åben (ingen nøgle), så skal der også i routeren være valgt det samme, Ingen kryptering eller sikkerhed.

Lad høre hvordan det ser ud for din bærbare ? ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
14. december 2005 - 17:46 #9
Er du kommet videre ?
Avatar billede ktmikkelsen Nybegynder
11. maj 2010 - 11:42 #10
!