Avatar billede trick Nybegynder
30. november 2005 - 10:57 Der er 6 kommentarer

Expotere data fra Flash

Jeg sidder og arbejder med et lille projekt hvor det kunne være fedt hvis jeg kan trække noget data ud af programmet og gemme det eksternt.

Ved man kan ved hjælp af ASP, PHP og den dur, men det jeg søger er at gemme data lokalt på en standalone maskine ikke forbundet til internettet.

Er dette overhovede muligt?

trick C;)
Avatar billede alexander_j Nybegynder
30. november 2005 - 14:24 #1
Du kan ikke gemme data eksternt fra en standalone flash!

Du kan gemme data i en slags flash cookie - kaldet sharedobject, aleternativt er det også muligt med noget javascript(men den vej er så bøvlet og usikker, at de fleste (mig selv inklusiv) dropper det) og sidst men ikke mindst, så er det muligt at gemme vha. 3. part programmer - som fx northcodes program swf-studio!
Avatar billede palmskov Nybegynder
01. december 2005 - 00:20 #2
Præcis en standalone fil kan netop gemme en txt fil;
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. december 2005 - 00:41 #3
Uh er det i den nye version af flash palmskov? For flash mx 2004 kunne da ikke! - Beklager hvis mit svar har været misvisende!
Avatar billede palmskov Nybegynder
01. december 2005 - 00:44 #4
Nej det er også gangbart i de ældre versioner. Kan bare huske jeg for 1 år siden læste en tutorial om at standalone filen kan generere og gemme en txt fil.;))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
01. december 2005 - 06:28 #5
Det er en oldgammel ting at flash fra standalone kunne gemme en .txt med fscommand("save","filnavn.txt") men den feature har mindt lige siden oldtiden været disabled.

http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_16200
Avatar billede alexander_j Nybegynder
01. december 2005 - 08:08 #6
Man kunne også på et tidspunkt gemme til en textfil inde fra selve udviklingsdelen, men dette var også lige så brugbart som en ske er det når man skal skære brød.

Så må konklusionen være at hvis du vil gemme i en txt-fil, så skal du have fat i et 3. part program alá swf-studio ellers må du nøjes med at kunne gemme data i en flash cookie (sharedobject).