Avatar billede fennemet Nybegynder
29. november 2005 - 20:33 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Langsom Printer

Min udemærkede printer Epson Aculaser C4100 er umådelig langsom når det gælder overførsel af data fra Pc'en (AMD3200, 1GB ram, XP). Er der nogen måde at speede overførslen op? Jeg har forbundet med alm. gammeldags printerkabel.

Sidespørgsmål: Er der en metode der garanteret virker når man skal slette et printjob uden at få 50 sider med ruskumsnusk?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. november 2005 - 20:45 #1
prøv et andet kabel.! ( det er sikkert kablet der synderen)
el. måske en anden måde at overfører datérne på. Bluetooth..måske..O)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2005 - 22:24 #2
Du kører XP, og det er her synderen er.

Parallelporten har indtil XP haft sin egen IRQ reserveret. Men med lanceringen af XP, var det mere værdifuldt for Microsoft at have en lidt større mængde samlet IRQ´er til rådighed, end at satse på parallelporten, der jo alligevel er på vej ud af markedet til fordel for USB.

Således skal parallelporten nu dele hardwareressourcer med de andre enheder i maskinen. Og det giver, hvis der er tilstrækkeligt andet aktivt hardware (modem, firewire, usb, grafikkort o.s.v.) på samme tid, MEGET lange svartider. Jeg har set helt op til 5 minutter på en sort/hvid laserprinter, for et helt almindeligt tekstdokument.

Du kan først og fremmest finde LPT1 porten (parallelporten) i enhedshåndteringen, og prøve at tildele denne en fast IRQ. Det vil i mange tilfælde løse probelmet - men af grunde jeg ikke har luret, desværre ikke i alle tilfælde.

Alternativet er at køre USB. Her vil der slet ikke være problemer.

Når du skal slette et printjob helt (det havde jo været nemmest ikke at bestille det :-), så sluk printeren.
Start en kommandoprompt op, og skriv: net stop spooler
Slet de filer der ligger i: C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS
Skriv i kommandoprompten: net start spooler
Tænd printeren.
Avatar billede fennemet Nybegynder
29. november 2005 - 22:35 #3
Tak Ole
Det er løsningen for mig: USB og rense ud i printercachen. DU får point'ene - velfortjent. Så skal jeg bare lige se om jeg kan finde ud af at acceptere dit svar...
Avatar billede fennemet Nybegynder
29. november 2005 - 22:37 #4
Du må vist lige sende et "svar", før jeg kan tildele dig points.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. november 2005 - 22:38 #5
Det har du helt ret i, og det kommer her...