Avatar billede rmp Nybegynder
29. november 2005 - 15:04 Der er 1 løsning

Mailform optimering

Hej eksperter

Jeg har lavet følgende mailform, som egentligt virker udemærket, men jeg har nogle ting jeg gerne have forbedret, og det kan jeg ikke finde ud af.

- Gøre nogle af felterne opligatoriske, og hvis ikke de er udfyldt (korrekt) kommer den op med en meddelelse om hvad der er galt.
- Noget af teksten bliver hugget af ud for tekstboksenes kant. Kn det ændres?
- Når man vælger Girokort skal PBS bank, reg.nr. og kontonummer fjernes/skjules.
- Man skal kunne vælge med en "radioknap" om man vil have nyt nummer eller flytte et eksisterende. I den forbindelse skal den dertil hørende felter komme frem.

På forhånd tusind tak for hjælpen.

Scriptet ser sådan ud og kan findes i funktion her: http://www.kal.dk/bestilabonnement-test.php

<br><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
    <form action="http://www.kejoinet.dk/cgi-bin/blat.exe" method="GET">
    <input type="hidden" name="SERVER" value="pasmtp.tele.dk" />
    <input type="hidden" name="TO" value="vesterbro@kal.dk" />
    <input type="hidden" name="Sender" value="bestil@kal.dk" />
    <input type="hidden" name="Blat_subject" value="Bestilling af abonnement" />
    <input type="hidden" name="Blat_success" value="http://www.kalshop.dk/checkout_success.php" />
    <input type="hidden" name="Blat_failure" value="http://www.kalshop.dk/checkout_wrong.php" />
Hvis du har bestilt en telefon med abonnement skal du udfylde nedenstående skema for bestilling af dit abonnement. Hvis du udelukkende har bestilt tilbehør eller en telefon uden abonnement, så er din ordre registreret og vi vil bekræftige den indenfor 24 timer på hverdage.<br>Hvis du ikke har alle oplysninger til udfyldelse af nedenstående skema så må du godt gå væk fra denne side, men din ordre bliver ikke effektueret før vi har dine oplysninger. Du finder skemaet igen nederst i højre side ved at trykke på "Bestil abonnement". Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til os på 70276768.<br><br>
<b>Personlige oplysninger</b><br>
<pre><font face="Arial Narrow" size="3">
      <tr>
        <td>Navn:</td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="Person navn" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Kontakt telefonnummer</td>
        <td><input type="text" size="35" maxlength="256" name="Telefonnummer" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Boligform:</td>
        <td><select NAME="Boligform" Size="1"><option selected>Vælg boligform</option>
            <option>Lejebolig</option>
            <option>Værelse</option>
            <option>Egen lejlighed</option>
            <option>Hos forældre</option>
            <option>Eget hus</option>
            <option>Andelsbolig</option>
</select>
</td>
      <tr>
        <td>Arbejdsform:</td>
        <td><select NAME="Arbejdsform" Size="1"><option selected>Vælg arbejdsform</option>
            <option>Elev</option>
            <option>Lønmodtager</option>
            <option>Selvstændig</option>
            <option>Studerende</option>
            <option>Hjemmegående</option>
            <option>Pensionist</option>
            <option>Ledig</option>
</select>
      </tr>
<table>
<br><b>Hvordan vil du betale dit abonnement?</b><br>
      <tr>
        <td><INPUT type=radio name="pbs" CHECKED>PBS <INPUT type=radio name="pbs">Girokort</td>
      </tr>
      <tr>
        <td>PBS Pengeinstitut navn:</td>
        <td><input type="TEXT" name="PBS Bank:" size="30" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>PBS Bank Reg.nr.:</td>
        <td><input type="TEXT" name="PBS reg.nr.:" size="30" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>PBS Kontonr.:</td>
        <td><input type="TEXT" name="PBS kontonr:" size="30" /></td>
      </tr>
OBS: Hvis du vælger at betale med girokort er der ved visse abonnementstyper et administrationsgebyr oven i abonnementsbetalingen.
<table>
<b>Legimationsoplysninger</b><br>
      <tr>
        <td>CPR-nummer.</td>
        <td><input type="text" size="10" maxlength="10" name="CPR-nummer" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Legitimationsform:</td>
        <td><select NAME="Legimation" Size="1"><option selected>Vælg legitimationsform</option>
            <option>Kørekort</option>
            <option>Pas</option>
</select>
</td>
      <tr>
        <td>Legitimationskortsnummer.</td>
        <td><input type="text" size="9" maxlength="9" minlength="8" name="Legimationsnummer" /></td>
      </tr>

Nederst på dit kørekort finder du et nummer på 8 cifre.<br>
Nederst i dit pas finder du et nummer på 9 cifre.<br>
<table>
<br>
<b>Nummerportering</b><br>
Hvis du ønsker at flytte dit nuværende nummer fra et teleselskab til et andet, skal du vælge dette, ellers ikke.
      <tr>
        <td>Nuværende nummer.</td>
        <td><input type="text" size="8" maxlength="8" name="Nuværende nummer" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Nuværdende teleselskab</td>
        <td><input type="text" size="20"  name="Teleselskab" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Simkortnummer</td>
        <td><input type="text" size="20" maxlength="20" name="SIM kort nr." /></td>
      </tr>
<table>
<br>
<b>Nyt nummer</b><br>
Hvis du ønsker et nyt nummer har du mulighed for at komme med nogle forslag til de sidste 3 til 4 cifre. Og vi vil prøve at opfylde dem.
      <tr>
        <td>Nyt nr. ønske 1.</td>
        <td><input type="text" size="8" maxlength="4" name="Nyt nummer forslag 1" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Nyt nr. ønske 2.</td>
        <td><input type="text" size="8" maxlength="4" name="Nyt nummer forslag 2" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Nyt nr. ønske 3.</td>
        <td><input type="text" size="8" maxlength="4" name="Nyt nummer forslag 3" /></td>
      </tr>

    <table><BR>
<b>Kommentarer og bestilling af tillægsabonnementer</b><br>
Hvis du har nogle kommentarer til bestilling af dit abonnement så skriv dem da venligst i nedenstående felt.<br>Desuden har du til kan du skrive hvis du vil have nogle tillægspakker, spærringer eller specielle tjenester på dit abonnement.<br>
<textarea cols="30" rows="7" name="kommentarer">
</textarea>
  <b>Abonnemenstvilkår</b><br />
      <tr>
        <td>Hvis jeg bestiller et 3 abonnement har jeg læst og accepteret 3´s <A HREF="http://www.dantalk.dk/3/vilkaar/abonnementsvilkaar.pdf" target=_blank style="text-decoration: none"><font color="#0660A8">abonnementsvilkår</font></A>, <A HREF="http://www.dantalk.dk/3/vilkaar/vilkaartjenester.pdf" target=_blank style="text-decoration: none"><font color="#0660A8">vilkår for tjenester</font></A> samt <A HREF="http://www.dantalk.dk/3/vilkaar/vilkaarboom.pdf" target=_blank style="text-decoration: none"><font color="#0660A8">tillægsvilkår for Boom</font></A>.</td>
        <td><input checked type="CHECKBOX" name="accepterer3vilkår" value="Bekræfter 3" /></td>
      </tr>
      <tr>
        <td>Hvis jeg bestiller et Telia abonnement har jeg læst og accepteret Telias <A HREF="http://www.teliamobile.dk/teliamobile-dk-html-da/pages/pdf/betingelser/TMO.pdf" target=_blank style="text-decoration: none"><font color="#0660A8">abonnementsvilkår</font></A>.</td>
        <td><input checked type="CHECKBOX" name="acceptererTeliavilkår" value="Bekræfter Telia" /></td>
      </tr>
    </table>
    </dd>
  </dl>
</b>
</pre>
<input type="SUBMIT" value="Bekræfter oplysninger og bestiller mit abonnement" /><input type="RESET" value="Annuller!" /><br />

</div></tr></tbody></table></div>
</body>
</html>

Mvh
Rasmus Mark Pedersen
Avatar billede rmp Nybegynder
01. januar 2006 - 11:17 #1
Det var der ingen der ville hjælpe med.