Avatar billede team_matrix Nybegynder
23. april 2001 - 13:47 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Jeg har brug for hjælp...

Jeg har dette admin-modul til min gæstebog, men jeg fatter ikke at jeg ikke kan få den til at opdatere post\'en. Uanset hvad, slettet den den pågældende post... her er koden, plz en eller anden hjælp mig :o)

<% mode = request(\"mode\") %>
<% Response.buffer = true %>
<% if mode = \"\" then %>
<body bgcolor=\"#ffffff\">
<%
\'Connection til databasen
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & Server.MapPath (\"guestbook.mdb\")
strSQL = \"select* from guestbook ORDER BY ID DESC\"
set rs = Conn.execute(strSQL)

if rs.EOF then
Response.write \"<font face=\"\"Verdana\"\" size=\"\"2\"\">Der er ingen indlæg i databasen!</font>\"
else
Do Until rs.EOF
%>
<form method=\"POST\" action=\"admin.asp?mode=update\">
<input type=\"hidden\" name=\"id\" size=\"20\" value=\"<%=RS(\"id\")%>\">
<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"1\" width=\"170\" height=\"1\" bordercolor=\"#<%=Tablecolor%>\">
    <tr>
      <td width=\"83\" height=\"11\"><input type=\"text\" name=\"date\" size=\"20\" value=\"<%=RS(\"dato\")%>\"></td>
      <td width=\"91\" height=\"11\"><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"20\" value=\"<%=RS(\"navn\")%>\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"170\" height=\"13\" colspan=\"2\"><textarea rows=\"3\" name=\"besked\" cols=\"37\"><%=RS(\"kommentar\")%></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width=\"148\" height=\"16\"><input type=\"text\" name=\"email\" size=\"20\" value=\"<%=RS(\"email\")%>\"></td>

    </tr>
    <tr>
      <td width=\"148\" height=\"1\">Slet besked<input type=\"checkbox\" name=\"delete\" value=\"ON\"></td>
      <td width=\"148\" height=\"1\"><input type=\"submit\" value=\"opdater/slet\" name=\"send\"></td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
</form>
<%RS.MoveNext
Loop
end if

Conn.Close
Set Conn = Nothing%>
<% end if %>
<% if mode = \"update\" then %>
<%
Const adOpenKeyset = 1
Const adLockOptimistic = 3

Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"PROVIDER=MSDASQL;DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=\" & Server.MapPath(\"guestbook.mdb\") & \";UID=admin;PWD=;\"

    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
    strSQL = \"Select * FROM guestbook WHERE id=\" & request.form(\"id\")
    rs.Open strSQL, Conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
%>
<% if Request.form(\"delete\") = \"ON\" then
      Rs.delete
Response.Redirect \"admin.asp\"
%>
<% end if %>
<%
    rs.Update
      rs(\"Dato\") = Request.form(\"Dato\")
      rs(\"Navn\") = Request.form(\"navn\")
      rs(\"Email\") = Request.form(\"email\")
      rs(\"kommentar\") = Request.form(\"Kommentar\")
      rs.Update

    rs.Close
    Set rs = Nothing

Conn.Close
set Conn = Nothing

Response.Redirect \"admin.asp\"
%>
<% end if %>
Avatar billede okay Nybegynder
23. april 2001 - 13:49 #1
hvad siger den.. ?
Avatar billede team_matrix Nybegynder
23. april 2001 - 13:51 #2
den siger ikke noget... tekstboksen hvor kommentaren bliver vist i bliver tom, og posten er slettet i databasen
Avatar billede team_matrix Nybegynder
23. april 2001 - 14:00 #3
nevermind... havde åbenbart stirret mig blind på problemet... undskyld ulejligheden :o)