Avatar billede uffesteenberg Novice
29. november 2005 - 01:25 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

XP Pro vs. XP Home??

I forbindelse med ny PC...

Har hidtil haft Pro-udgaven, som jeg synes er fin på alle måder..

Men Home er nu alligevel ca. 400,- billigere. Jeg har set lidt på forskellene her---> http://www.microsoft.com/windowsxp/home/howtobuy/choosing2.mspx

Det lyder ikke særligt relevant for mig, måske kun det med at slette/installere programmer (kan man ikke gøre det via kontal-panel som i XP Pro eller hvad?)

Bruger min PC til nettet, P2P, lidt foto-redigering, en masse musik og en smule video-konvertering. Ikke noget med at programmere eller noget i den stil. Kan Home-udgaven ikke sagtens opfylde mine behov? Og hvad med lay-out og menuer.. er det ikke det samme?

Hvad med service/updates og program-kompabilitet i fremtiden? Det er vel ikke sådan at Microsoft lader Home-brugere i stikken i forhold til Pro-folk? Og kan alle normale programmer ikke køre på både Pro og Home..??

Er der nogen ulemper ved Home-udgaven??
Avatar billede uffesteenberg Novice
29. november 2005 - 01:33 #1
Har ADSL/Router hvis det skulle have noget at sige..
Avatar billede nva Praktikant
29. november 2005 - 08:46 #2
Hvis du ikke skal bruge pc'en som server kan du sagtens bruge HOME - jeg har selv HOME og ADSL/router fra TDC. Ingen problemer vedr. installation og afinstallation af programmer. Så tag bare HOME-versionen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. november 2005 - 10:15 #3
Jeg vil være enig med nva.
Når du ikke har behov for f.eks. webserver eller lignende så er HOME fin til dit behov.
Avatar billede angelisdsb Novice
29. november 2005 - 10:31 #4
hvis man henter service pack 2 er der ingen betydelig forskel. da server egenskaberne er forbedret og det er den samme service pack man henter både til home og pro
men hvis man ikke henter den er pro det bedste til server og home bedst til spil
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
29. november 2005 - 11:01 #5
det er mig bekendt ikke nogen forskel på at spille på home og prof.
Home er kun dårligt hvis du har brug for IIS, remote desktop eller bruger det på arbejde og skal koble dig på et domæne.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
29. november 2005 - 16:48 #6
jeg ved at PRO udgaven fx starter hurtigere op og generalt åbner programmer hurtigere!
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 09:49 #7
dr_chaos har ret. Den eneste forskel på Pro og Home er at du ikke kan bruge Home udgaven på et domaine, det er de færreste Home bruger der har en domain server kørende - derfor navnet Home :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2005 - 09:50 #8
Ellers er de 2 windows ens. Alt hvad du kan køre på Pro kan oxo køre på Home.
Avatar billede nva Praktikant
30. november 2005 - 11:14 #9
Der er vist bred enighed om at du roligt kan vælge HOME-versionen.
Avatar billede uffesteenberg Novice
30. november 2005 - 13:32 #10
nva du kom først... det blev HOME og jeg er fuldt tilfreds. Har overhovedet ikke bemærket nogen forskel fra min gamle PRO-version ;-) Læg et svar og du får pointene (sig til hvis du vil dele dem).
Avatar billede nva Praktikant
30. november 2005 - 14:43 #11
Du får hermed mit svar ;)