Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 15:20 Der er 16 kommentarer

Skærm størelse

min skærm står til 16 farver og 640*480 pixels nå jeg vælger noget højere og genstarter computeren står den stadig på det samme er der nogle der kan hjælpe så må de gerne det
Avatar billede nico Nybegynder
07. november 1999 - 15:23 #1
Prøv at installere dit grafikkort en gang til!
Avatar billede retep Nybegynder
07. november 1999 - 15:46 #2
Det kan også have stor betydning, at du har indlæst de rigtige drivere til din skærm.

Hvad sker der, hvis du siger 'anvend skærmindstillinger uden at genstarte'? Ændrer den så skærmindstillingerne eller vil den heller ikke det?

Avatar billede one Nybegynder
07. november 1999 - 16:41 #3
en ting som du kunne gøre var at prøve at vælge en af windows standart drivere og vælge en 800*600  prøv det  hvis det virker så er det ikke din skærm  men sikkert driverne, du kan prøve at gå ind på http://www.driverzone.com og hente den nyeste driver, nu ved jeg ikke hvad der er for et grafikkort du har men jeg har da været ude for at et noname grafik kort (8mb agp) ikke havde de rigtige drivere med...

Andreas
Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 18:13 #4
Hej one jeg gik ind på http://www.driverzone.com men nej.
driverne til min skærm var der ikke (olympia) hvad skal jeg gøre.

Hilsen søren111
Avatar billede one Nybegynder
07. november 1999 - 18:17 #5
hvilken model  er det?  kan lige se om jeg kan finde noget    har du også en e-mail så jeg kan sende det?

Andreas
Avatar billede retep Nybegynder
07. november 1999 - 18:27 #6
Husk at sende både skærm og grafikkort specifikationerne, da det endnu ikke vides hvilken af de to den er gal med...
Avatar billede one Nybegynder
07. november 1999 - 18:34 #7
jeg tror nu det er skærmen  (=
men retep>  vi kan jo lave en aftale  du finder skærmkortet  hvis det hjælper får du point  hvis skærmdriver som jeg finder virker  får jeg point eller hvad?
Avatar billede retep Nybegynder
07. november 1999 - 18:49 #8
One>> Okay, du må også gerne finde begge, eller starte med den ene, også prøve den anden hvis det første ikke virker... Men nu skal vi lige have specifikationerne først for overhovedet at kunne finde noget.

Søren>> Hvis du ikke kender dit skærmkorttype, kan du godt blive nødt til at åbne kabinettet, og se hvad der står på kortet. Man kan nemlig ikke stole på hvad windows skriver, for hvis der først er indlæst en forkert driver, vil windows efterfølgende blive ved med at sige at den driver er den rigtige...

Mvh
Retep
Avatar billede retep Nybegynder
07. november 1999 - 18:59 #9
>> Søren, send skærmspecifikationerne først. For hvis det virker, slipper du jo helt for at åbne kabinettet...
Avatar billede snowfox Nybegynder
07. november 1999 - 23:06 #10
har du installeret en driver der har et skærmstyrringsprogram ligesom windows eget ? I så fald kan det være at du skal sætte indstillingerne der / ellers i windows eget
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
08. november 1999 - 10:24 #11
Det kunne jo også være en gammel skærm der ikke kunne gå højere op. Det kan så gøre at den nulstiller sig selv og Win95/98
Avatar billede Slettet bruger
08. november 1999 - 16:10 #12
særmen er en olympia smile
skærmkort er et ati 3d rage pro
Avatar billede douglas Nybegynder
09. november 1999 - 13:32 #13
Det kunne godt være fordi at din skærm ikke kan håndtere så høj en opløsning. Eller dit skærmkort, eller grafikkort, ikke kan. Der er vist ikke så meget at gøre ved det, men prøv at se på din skærm/-kort manual.

/Douglas
Avatar billede cldu Nybegynder
10. november 1999 - 23:49 #14
jeps. Det her problem kender jeg... mit ASUS kort havde samme problem. Et af symptomerne er, som du nævner, at com'en skal genstartes ved selv den mindste ændring.
min løsning er, at du fjerner BÅDE skærm OG gfx-kort fra enhedshåndteringen og installerer driverne til skærmkortet FØR du genstarter com'en - it worked for me...
evt. KAN det have noget perifært at gøre med USB, da nogle agp-kort SKAL bruge USB - af for mig uransalige årsager.
Avatar billede th Nybegynder
20. februar 2000 - 14:43 #15
Prøv at ændre det i registreringsdatabasen. Start Regedit og find nøglen [HKEY_LOCAL_MACHINE\Config\0001\Display\Settings].Under Strengværdien Resolution skriver du den skærmopløsning du ønsker. Genstart computeren.
Avatar billede starknightdk Nybegynder
10. april 2000 - 03:39 #16
Prøv at højreklikke på skærmbilledet og gå til fanebladet indstillinger klik på avanceret gå derefter til fanen skærm og fjern de flueben der er ved :

IDENTIFICER AUTOMATISK PLUG&PRAY SKÆRME,
NULSTIL SKÆRM VED AFBRYDELSE/GENOPTAGELSE

Så skulle den bruge sin egen driver og ikke PnP det plejer at give en højere resolution til de fleste skærme.