Avatar billede cheops Nybegynder
28. november 2005 - 12:59 Der er 3 kommentarer

Tilbageknap med javascript i Flash?

Er det muligt at lave en tilbageknap i Flash, som har samme funktion som hvis man med javascript i html laver en java script:history.go(-1)?

Jeg har brug for at brugeren kan hoppe en-to-flere sider tilbage (og evt. frem), uanset hvor på siden man befinder sig.
Avatar billede rudnicki Nybegynder
02. december 2005 - 02:01 #2
find en tutorial der forklarer om "named anchors", så laver flash dit javascript. Jeg har ikke lige en tutorial, ellers kan jeg henvise til en god bog. Jeg kan godt hjælpe med at finde en tutorial på nettet, hvis det ikke lykkedes for dig.
Avatar billede cheops Nybegynder
25. januar 2006 - 16:37 #3
Jeg undskylder mange gange, at jeg ikke har reageret på jeres kommentarer endnu! Jeg har nu haft lidt tid til at undersøge jeres bud, og umiddelbart så named anchors ud til at være løsningen! Dog var det ved nærmere undersøgelse absolut ikke en holdbar løsning - jeg synes simpelthen, at frem- og tilbage-knapperne opførte sig for mærkeligt!

Jeg har derfor forsøgt at kaste mig ud i thulstrups forslag, og det er virker som om det er den rette løsning! Dog kan jeg ikke selv få det til at fungere efter hensigten - og på samme måde som de "rigtige" løsninger man kan finde rundt om på nettet efter den metode.

Jeg vil derfor, på mine grædende knæ, bede til, at der er en venlig sjæl derude, der kan vise mig hvordan det skal gøres!? Jeg har lavet en skrabet udgave af min side på www.cltravel.dk/index2.html (bare for at få en ide om opbygningen af siden), og fla'en kan evt. hentes på www.cltravel.dk/test.fla. Hvis der var en, der gad forsøge at sætte de rette actionscripts ind i dokumentet, og vise mig hvor de der bagvedliggende html-filer skal placeres/kobles på fla'en, ville jeg være yderst taknemmelig!

Jeg vil også meget gerne sætte flere point på højkant (er godt klar over at 60 points ikke er nok;-)), hvis det evt. er "lovligt" at oprette et nyt spørgsmål på 200 point til den venlige sjæl, gør jeg meget gerne det!