Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
28. november 2005 - 00:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Autovacuum af PostgreSQL og FreeBSD

Hejsa,

skal bruge autovacuum på min server, da den gerne skulle kunne passe sig selv. Har fundet ud af at jeg starter deamonen med:
pg_autovacuum -H 192.168.0.220 -U username -p 5432 -P password -D

Men hvordan får jeg autovacuum til at starte automatisk?
er der nogen, der har et script, der sørger for at autovacuum automatisk starter efter postmaster og automatisk stopper demonen også?

Det skal virke på FreeBSD. Kører FreeBSD 6.0 og PostgreSQL 7.4.3 med contrib.

Mvh. Søren
Avatar billede Slettet bruger
28. november 2005 - 18:40 #1
Kunne du ikke bare køre vacuumdb fra en cron eller er der forskel?
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
29. november 2005 - 14:09 #2
Ja autovacuum kører som en process og analyserer databasen med et tidsrum (f.eks. hver 5 minut), og kører så kun vacuum hvis der er brug for det. Rent praktisk virker det ved at PostgreSQL har et table med statistik over insert, deletes og så videre, så autovacuum skal bare checke om det er ved at være tid til at lave en vacuum :)
Avatar billede nemezis_aalborg Nybegynder
24. januar 2006 - 12:13 #3
Lukker!