Avatar billede mikkel_k Nybegynder
26. november 2005 - 15:02 Der er 4 kommentarer

Fejl under formatering

Hej eksperter.
Jeg er i øjeblikket ved at være klar til at formatere min computer. Jeg har fået kopieret alle filer over på en ekstern harddisk, og føler mig godt på vej.
Jeg sætter min windows-cd i maskinen, og booter fra cd. Den går igang  , men når den kommer til det der med "Tryk R hvis du vil køre en repair" og "Tryk enter hvis du vil installere Windows XP" trykker jeg selvfølgelig enter, men så skriver den noget i retningen af "Der blev ikke fundet nogle harddiske. Computeren genstartes om 15 sekunder"

Hvad kan skyldes dette, da jeg selvfølgelig har en harddisk tilsluttet, og hvad kan jeg gøre for at få formateret min harddisk?

MvH Mikkel
Avatar billede peet49 Nybegynder
26. november 2005 - 15:27 #1
Du kan ikke formatere en disk, dit system ikke kan finde-tjek begge kabler, der går til disken.
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
26. november 2005 - 15:28 #2
Det er mærkeligt. Da jeg sidder ved selvsammen computer nu, og sagtens kan bruge. Så kan det vel ikke være en løs forbindelse?
Avatar billede c-holst Novice
26. november 2005 - 21:05 #3
prøv en win98 bootdisk eller killdisk
www.bootdisk.com  og prøv den klassiske format c:
www.killdisk.com
19. august 2006 - 20:00 #4
(Hvad endte denne tråd med?)