Avatar billede lodbergs Nybegynder
25. november 2005 - 19:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lyden skratter. irq problem?

Hej alle

Jeg har et ONBOARD lydkort, der skratter. Jeg har prøvet at geninstallere XP, samt opdatere driveren til lydkort.
Jeg har også opdateret driveren til mit chipsæt samt bios'en, men det har ikke hjulpet.

Jeg kan imidlertid se, at lydkortet er tildelt samme irq som Nvida nforce4 serial ata controller. Kan dette skyldes mit problem? Hvis ja: hvordan tildeler jeg lydkortet en anden irq?

Håber meget på hjælp......mine ører kan ikk mere :)

Lodberg
Avatar billede off-line Nybegynder
25. november 2005 - 22:32 #1
Hvad hedder dit bundkort? hvis det er et Asus, deler du skæbne med mange andre.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
26. november 2005 - 07:39 #2
Hej gotfred

Jo, det er et Asus kort - et A8N-E. Du mener altså, at der ikke er det helt store at gøre, da problemet skyldes dårlig hardware?
Vil et lydkort kunne løse problemet?

Lodberg
Avatar billede off-line Nybegynder
26. november 2005 - 10:49 #3
Ja der er åbenbart noget galt med Asus bubdkort, og måske også med dit.
Og ja, et PCI lydkort løste mit problem. Surt! men jeg gad ikke skille min
computer ad, som jeg selv har samlet, men hvis du har købt din computer samlet
inden for de sidste 2 år, så er der jo garanti på den. Ellers er der ikke andet
at gøre, end at punge ud. Priserne ligger fra 140 kr. og og op efter. Jeg købte
et Creative soundblaster live til 485 kr. fordi jeg har et TV kort.
Hvis du sætter et andet lydkort i, så husk at deaktivere onboard kortet i enhedsh.
Avatar billede off-line Nybegynder
28. november 2005 - 22:50 #4
Fik du noget ud af det?
Avatar billede lodbergs Nybegynder
29. november 2005 - 07:47 #5
Har stadigvæk problemerne. Tror det ender med et køb af lydkort. Smid svar ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
29. november 2005 - 12:01 #6
Ja der er desværre nok ikke andet at gøre, hvis du ikke vil benytte garantien,
og når det er en generel fejl på Asus bundkort, får du måske bare et andet med
fejl på lydsiden.
Avatar billede lodbergs Nybegynder
29. november 2005 - 13:55 #7
tjah jeg tror ikk jeg gider bytte på garentien - har hørt at sh* - hvor jeg har købt det - skulle være mega sløv i sådan sager.......
Avatar billede off-line Nybegynder
29. november 2005 - 14:03 #8
så forstår jeg dig godt. Det er for surt, når man skal undvære sin PC i lang tid,
og med et PCI lydkort er du ud over det problem. Men det er sgu for dårligt, at
Asus laver sådan noget skidt, og det endda på forskellige bundkort.