Avatar billede nellemuz Nybegynder
25. november 2005 - 18:00 Der er 4 kommentarer

Streaming fra webcam til hjemmeside med et Creative Webcam Vista

Hejsa..

Jeg har et problem..

Jeg har prøvet VisionGS, det virker bestemt ikke til at streame fra mit webcam.

Jeg vil gerne have mit webcam streamet til min hjemmeside, hjemmesiden ligger på min kærestes server der kører Windows Server 2003...

Jeg gider BESTEMT ikke have reklamer på min streaming - nogle der kan hjælpe?

MVH Michelle Nielsen :D
Avatar billede jokkejensen Novice
25. november 2005 - 20:44 #1
Microsoft har lavet et rigtigt godt program til at streame med, om det værende live eller fra et gemt medie..

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx
(kræver du har en gyldig licens)

alternativt :
http://www.soft32.com/download-Windows_Media_Encoder_9_0-980-5.html

Sig til hvis det ikke lige virker :)

Mvh
/JJ
Avatar billede nellemuz Nybegynder
25. november 2005 - 22:20 #2
Har hentet det - det er mere hvordan jeg får det over på min hjemmeside?

//MN
Avatar billede nellemuz Nybegynder
26. november 2005 - 19:32 #3
????
Avatar billede locturian Nybegynder
26. november 2005 - 20:40 #4
For at bruge Microsoft til at streame med, skal i på jeres Windows 2003 server have installeret Windows Media Server som kan tilføjes under Windows komponenterne. Herefter, skal man så bruge et "klient program" som du rigtigt nok allerede har hentet, til at smide indholdet op til serveren. Dette kan gøres på forskellige måder, enten ved at "skubbe" inholdet til serveren, eller ved at serveren "efterspørger" streamen. Du kan så på hjemmesiden indtaste noget html der forespørger disse data fra Media Serveren, som så vil levere den aktuelle stream man efterspørger.

Det kan lige siges, at dette IKKE er for begyndere, og hvis du ønsker denne metode, vil jeg anbefale dig, at du får nogle kvalifiserede mennesker til at hjælpe dig med opsætning af server/klient.

Der findes naturligvis alternativer i form at hjemmesider der tilbyder software eller hosting af Media Servere - Det er nu lidt lettere at have med at gøre ;) Windows Media Server er tilegnet professinelt/krævende miljø.

Håber det var til hjælp...