Avatar billede lrm Nybegynder
23. april 2001 - 10:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Min harddisk siger underlige lyde

Hej

Jeg har et underligt problem, ,mem først hardwaren Asus A7v med 2 stk IMB deskstar harddiske. Den ene er en ATA 100 og kører som master på den primære ATA kontroller. Den anden harddisk en ældre deskstar kører som slave på den primære ATA kontroler.

Jeg tror at det er den gamle IBM der larmer (en virkelig ubehagelig lyd).

Sp er kan det være fordi at den kører på ATA kontrolleren at den larmer? kan den måske kun kører på en IDE kontroller?

mvh
LrM
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. april 2001 - 10:21 #1
Nej, det har intet med controlleren at gøre, snarrere at den er blevet flyttet lidt, og så måske er gået i resonans med dit kabinet.
Der er selvfølgelig mulighed for at den er gået i stykker, men det er ikke viderere sandsynligt.

//Anders
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
23. april 2001 - 10:22 #2
Prøv at slå den gamle fra (tag stømstikket ud) og hør om det hjalp. i positiv fald har du fundet synderen.

Gamle diske har det med at larme som fanden, og de sløver hele systemet en smule.
Avatar billede vladimirr Nybegynder
23. april 2001 - 11:05 #4
makse -> Hvor højt skal man så skrue op... he he
Avatar billede lrm Nybegynder
23. april 2001 - 11:13 #5
hehe makse fed side :) men Heldigvis er der ikke nogle af dem, dette her er i ny og næ,,, et par mislyde og det er så det...
Avatar billede msmows Nybegynder
23. april 2001 - 15:11 #6
Af og til hjælper det at nøjes med 3 skruer til fastspænding.
Avatar billede mean_ice Nybegynder
01. maj 2001 - 17:36 #7
En mulighed er at tage harddisken ud og sætte noget tyndt gummi eller andet absorberende materiale ind mellem hd og kabinettet. Der skal dog lige laves et par huller i til skruerne og det er heller ikke sikkert at de er lange nok, men det tager stort set alt lyden...
Husk at skrue hd\'en ordentligt fast igen da den helst ikke skal sidde løst.