Avatar billede ewok Nybegynder
23. april 2001 - 08:34 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

CPU køling

Hej er der nogen der ved hvad den optimale køling af en AMD K6-2 500 er, hvad temp. arbejder den bedst ved? ikke noget med dybfrost og cryo, jeg mener ved en alm. stor køler.
Avatar billede matias Nybegynder
23. april 2001 - 08:40 #1
Avatar billede nikolaj009 Nybegynder
23. april 2001 - 09:44 #2
              Jeg har selv en AMD K6-2 jeg har en blæser på den er 40 grader der køre den meget optimal
Avatar billede ewok Nybegynder
23. april 2001 - 09:47 #3
Ok  men min kører over 56 grader og stiger støt indtil den når 70 grader. Den er ikke clokket eller sådan noget, jeg har ikke brugt kølepasta endnu, men det er bestilt.
Avatar billede ewok Nybegynder
23. april 2001 - 09:48 #4
Maskinen kører a h... til vil en bedre køling kunne gøre det?
Avatar billede morpheous Nybegynder
26. april 2001 - 12:29 #5
Hvor aflæser du de 70 grader henne ???

Har du prøvet og sætte en finger på køleprofilen, for det er jo ikke altid disse aflæsninger er lige korrekte, og du burde nok kunne mærke om den er 70 grader (MEGET VARM).

Har du tjekket om køleren kører rundt ???

Avatar billede michaelh Nybegynder
26. april 2001 - 19:55 #6
Kølepastaen vil helt sikkert hjælpe meget, men vær også helt sikker på at køleren sidder ordentligt på CPU\'en, jeg har set det 2 gange nu, at køleren ikke sad ordentligt, så tjek det lige.
Den ene gang ramte den powerstikket, så det føltes rigtigt, men der var luft i den ene side.
Den anden gang var det pga. fjederen/ holderen, var lavet åndsvagt, så den kun trykkede i den ene side, og derved var der også luft i den anden side. Men det kunne mærkes når man rykkede lidt rundt på køleren.
Hvis den ikke sidder ordentligt bliver den (køleren) jo netop IKKE varm, det er vel CPU temperaturen der er 70.
Avatar billede matias Nybegynder
26. april 2001 - 21:26 #7
du har jo fået svar på det du spurgte om, så skulle du ikke snart lukke det her spørgsmål ?
Avatar billede ewok Nybegynder
27. april 2001 - 08:38 #8
Mange tak for alle de gode ideer

de 70 grader læser jeg inde i biosen under cpu temp. og både cpu og køler føles varme, blæseren kører næsten hele tiden den er termostat styret. og den kører stærkt. jeg vil prøve at sætte en anden køler på og godt med pasta så ser vi hvad der sker.

tak for hjælpen