Avatar billede dsj Nybegynder
24. november 2005 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort bliver hurtigt for varmt

Jeg har for ikke så længe siden købt en rigtig lækker og kraftig maskine; grafikkortet er et GigaByte X850 XT dual-core (GV-RX85T256V-B).

en når jeg spiller Battlefield 2, går der ikke mere end et par minutter før grafikkortets blæser går op i omdrejninger. Allerede efter 5-15 minutters spil, giver maskinen et bip og en lille popup fra ATI's Catalyst Control Center 5.11 forklarer, at grafikkortet automatisk er blevet nedclocket for at sænke temperaturen - på dette tidspunkt har temperaturen nået et sted omkring 85-95 grader.

Maskinen består udover grafikkortet af:
- MD Athlon 64 4000+
- 2x 1 GB DDR-ram
- 2x 250 GB Hitachi Deskstar T7K250 SATA diske
- GigaByte GA-K8N Ultra-SLI motherboard
- HuntKey ATX aktiv PFC 500W PSU
- 1x kabinet-blæser

Der er rigeligt med plads omkring grafikkortet i maskinen. Maskinen står på et ophæng under skrivebordet, men burde have nok luft omkring sig. Jeg har endda kørt udne den ene side af kabinettet det sidste stykke tid for at sikre rigeligt med frisk luft.

Nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

I Battlefield 2 kører jeg i 1280x1024, alle detaljer i højeste gear, men uden anti-aliasing.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. november 2005 - 20:10 #1
kan der sidde noget snavs i køleren eller noget ?
bare et bud
Avatar billede egr_sli Nybegynder
24. november 2005 - 20:17 #2
Avatar billede dsj Nybegynder
24. november 2005 - 20:33 #3
Nej, blæseren er ikke specielt snavset...
Avatar billede dsj Nybegynder
06. december 2005 - 10:46 #4
Nåh, det ender nok med at jeg får byttet grafikkortet...