Avatar billede pouldc Nybegynder
24. november 2005 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Virus problem

Ja, så har min mor igen åbnet en ukendt mail...
Jeg har endnu engang ikke fået kigge på maskinen men hun fortæller mig at skrivbordet er ryddet.

Nogen der har et bud på hvad det kan være og hvad man kan gøre?
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. november 2005 - 14:34 #1
bed hende køre en fuld scanning med antivirus
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. november 2005 - 14:47 #2
pouldc>> Er det ikke et spørgsmål om at forebygge (altså i fremtiden) med en god antivirus (http://www.avast.com) eventuelt et spam filter (http://www.spamihilator.com/). Begge er gratis. Og kan køre i baggrunden uden at din mor opdager det.

Lidt opdragelse i hvordan man gør med mails man ikke ved hvad indeholder vil nok også være på sin plads.

Hvis du vil gå hele vejen, så udskift mail programmet med Thunderbird (http://www.mozilladanmark.dk/thunderbird) den har indbygget spam filter og er god til at isolere farlige elementer i mails.
Avatar billede pouldc Nybegynder
24. november 2005 - 15:20 #3
Mange tak james, opdragelse har jeg prøvet - antivirus også.
Men prøver dine råd.

Kan man importere Outlook mails ind i Thunderbird?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. november 2005 - 17:06 #4
ja man kan sagtens importere OL mails og adressebog til Thunderbird. Thunderbird spørger selv under installationen.

Men kør en fuld virus scan og lad os høre om der er noget problem efter det.

Er ikonerne der i safe mode?
Avatar billede pouldc Nybegynder
07. februar 2006 - 09:57 #5
Nå... jeg fik hende til at skifte til mac... hahaha