Avatar billede qreg Nybegynder
07. november 1999 - 11:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med brænder: Matshita CD-R CW-7582

Jeg har et lille problemer.

Når jeg forsøger at brænde får jeg på nogle maskiner en fejl der lyder: "Strømkalibreringområdet er fuldt" og på andre "Fejl i strømkalibreringsområdet".

Hvad fanden er "strømkalibreringsområdet"???????
Avatar billede spacey Nybegynder
07. november 1999 - 14:24 #1
Umiddelbart, og jeg er ikke sikker, jeg har bare oplevet noget lignende før, mangler brænderen strøm.

Jeg tror at du skal have dig en kraftigere strømforsyning, eller en omformer så du kan give brænderen strøm via 2 af computerens strømstik.
Avatar billede sunesune Nybegynder
07. november 1999 - 18:09 #2
Prøv at fjerne en af harddiskene eller et andet drev, og så prøv at se om det virker....
Avatar billede langbein Nybegynder
07. november 1999 - 20:49 #3
De fleste PC'er arbeider med svitchede strømforsyninger, dvs strømforsyninger som styrer strøm/spenning ved først å likerette og så "dele opp" strømmen i firkantpulser som så glattes ut via kondensator/spole. Ved å variere pulslengde eller pulsfrekvens kan man styre DC spenning/strøm. Pulsbreddemodulatoren styres av a et analogt signal, for eksempel et spenningsfeedbacksignal fra spennings/strømutgangen. Kanskje betyr feilmeldingen at pulsmodulatoren har nådd opp til maksimale verdeier for pulsbreddemodulasjon og at verdien for utgangs strøm/spenning derfor synker. Forslaget om å fjerne hardisker event "overflødig" utstyr for å se om feilmeldingen forsvinner er ellers et godt forslag. Det kan også tenkes at feilmeldingen ikke har noe med PC'ens strømforsyning å gjøre, med at det dreier seg om "interne forhold" i brenneren. (Men hvorfor skulle feilen da gå vekk ved å skifte PC ?)
Avatar billede jeppefar Nybegynder
11. november 1999 - 15:59 #4
Du skal ganske enkelt bare, prøve at
skifte til et jordet stik. 3 ben.
+ stik dåse men det hele skal være jordet.
prøv det
Avatar billede support Nybegynder
12. november 1999 - 09:05 #5
Nej Nej, Jeg har selv en Philips CDD3610 og jeg har samme problem, "Strømkalibreringområdet er fuldt", det betyder ikke noget med mangel på strøm, jeg ringede til Philips, det er nemlig de cdr skiver du skriver på der har et problem, cdbrænderen får ikke lov til at skrive en indledning på cdr'en, prøv at købe en Verbatim CDR Skive til 13 Kr. så virker det hele :)

Avatar billede qreg Nybegynder
12. november 1999 - 20:22 #6
Jeg vil lige prøve de forskellige ting og se om der er noget der virker.

Tak for de ´mange svar