Avatar billede nicknack Nybegynder
23. november 2005 - 22:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Canon i865 vil ikke printe tekst fra Word eller Outlook mail.

Hej! Jeg har 1 år og 9 mdr været glad for min printer som har virket upåklageligt indtil nu med tekst- og fotoprint.  Nu er den pludselig begyndt at spytte blanke sider ud når jeg forsøger at printe et Worddokument eller en email.  Mærkeligt nok kan jeg godt printe ud fra hjemmesider med Mozilla Firefox browseren.  Der er blæk i alle 5 patroner og jeg har forsøgt at rense dyser uden effekt.  Canons dysecheckmønster ser også normalt ud når jeg printer det fra Printeregenskaber.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. november 2005 - 23:02 #1
Et skud er et forlist printjob.

Prøv at se om der ligger nogle filer i C:\WINDOWS\System32\spool\PRINTERS

Slet dem hvis der er.

Men det burde indvirke på alle programmer, så det er et skud...

Et andet skud - prøv at opdatere din officepakke med den nyeste servicepack. Der er også rettet et ordentlig læs printfejl i dem: http://office.microsoft.com/da-dk/officeupdate/default.aspx
Avatar billede nicknack Nybegynder
23. november 2005 - 23:15 #2
spool/PRINTERS var tom

Jeg vil prøve at kigge på det med servicepack'en.
Vil der være nogen idé i at forsøge at geninstallere printer driver el. lign?
Kan det have med Windows 2000's automatiske opdateringer at gøre?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. november 2005 - 23:39 #3
Jeg tror ikke det skyldes printerdriveren, men det kan ikke afvises helt.

De automatiske opdateringer er primært sikkerhedsopdateringer, og det er meget få af disse der påvirker printere. Men det kan heller ikke helt afvises...

Men hvis opdatering af officepakken ikke hjælper, må vi jo prøve med en reinstallation af driveren.
Avatar billede nicknack Nybegynder
24. november 2005 - 23:07 #4
Har installeret servicepack'en (servicepack 3).  Men fortsat samme problem.
Når jeg vil printe en email kommer der kun en sort bjælke 1mm bred ca 2 cm fra toppen.
Worddokumenter spyttes ud i korrekt sideantal, men blanke.
Fra Excel 2002 kan der printes normalt. (Selv om det hører til samme Office XP pakke)
Fra Microsoft Internetexplorer 6.0 kan der også printes normalt.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
25. november 2005 - 12:47 #5
Den kan jeg ikke rigtig greje. Men prøv at geninstallere printeren:

1. Afinstaller al software der relaterer til printeren.
2. Slet også alle andre printerenheder på maskinen (fra printer folderen)
3. Genstart computeren
4. Slet alle filer og biblioteker i C:\WINDOWS\system32\spool\drivers
5. Start regedit. Søg på et nøgleord for printeren - f.eks. Canon eller i865, og slet alle referancer til printeren.
6. Genstart
7. Installer printeren igen.

Hvis det har noget som helst med driveren at gøre, vil ovenstående løse problemet.
Avatar billede nicknack Nybegynder
25. november 2005 - 21:11 #6
Halløjsa!  Nu virker det igen!

Fulgte din vejledning ole madsen.  Fandt så ud af at jeg har forlagt min Canon CD med driverne og de medfølgende EasyWebPrint, EasyFotoprint, CD Labelprint programmer.  Hentede de nyeste drivere/programmer på Canons support side og nu er der ingen problemer.  Har tilmed opdaget at Canon har udvidet med et par ekstra funktioner i bl.a. Easy Fotoprint...

OleMadsen, du mangler vist bare at svare - så skal du få dine velfortjente point. Tak for hjælpen.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. november 2005 - 13:17 #7
Der kommer svar her.

Og super det kom op at køre. Jeg må indrømme jeg ville have været på den, hvis det ikke hjalp...
Avatar billede nicknack Nybegynder
26. november 2005 - 14:11 #8
Tak for denne gang.