Avatar billede suhl Nybegynder
22. april 2001 - 21:34 Der er 20 kommentarer og
2 løsninger

Problemer efter partitionering

Jeg har delt min harddisk (13 Gb) op i 5 diske med fdisk (fulgt en vejledning herfra eksperten præcist) og nu er  coimputeren begyndt at hakke når jeg eksempelvis hører musik med winamp. Derudover genstarter den også engang imellem.
Jeg har delt den op i 5 på henholdsvis 4, 4, 2, 2, og 1 Gb og kører Win ME
Nogen ideer til hvorfor den skulle blive langsommere af det eller genstarte .
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
22. april 2001 - 21:38 #1
det der med hakning kan måske løses ved at opdatere dine drivers og directx og ...

genstarter...systemet er sikkert bare ustabilt

det burde ikke have noget med at du part\'er din hd
Avatar billede suhl Nybegynder
22. april 2001 - 21:45 #2
Jeg har lige opdateret alt hvad der var i forbindelse med at jeg formaterede og partitionerede og jeg har endnu ikke lagt alt mit sædvanlige rod ind. Alt hvad der ligger er Win Me,Office, Winamp og Download Accelerator Plus. Så der er næsten ikke noget til at gøre systemet ustabilt
Avatar billede suhl Nybegynder
22. april 2001 - 21:46 #3
Bortset fra Microsoft
Avatar billede hotpop Novice
22. april 2001 - 21:55 #4
Det der gør systemet ustabilt er WinMe! det du skla gøre er at opgradere din IE til ver 5.5 servicepack1 og se om det hjælper.
og som hansen2000 siger har oprettelsen ikke noget at gøre med om dit system ikke kører stabilt/optimalt. Det KAN det ikke have noget med at gøre!!!
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2001 - 22:10 #5
hvorfor har du også delt den op i 5.. det kan da ikke svare sig.. men ok...

Windows ME kræver en del mere resourser end 98+98se, så jeg ville foreslår hvis du ikke har en rimelig computer at skifte igen....
Avatar billede suhl Nybegynder
22. april 2001 - 22:15 #6
zyphon/
Det var lige så meget for at prøve det og et eller andet sted skal man jo starte. Så kunne det jo også være jeg kunne holde lidt mere orden på denne måde. Mht. Computer har jeg en athlon 550 så den burde kunne køre det.
Avatar billede halifax Nybegynder
22. april 2001 - 22:16 #7
Det at du har partiotionieret og formateret lyder uniddelbart som en god begyndelse på et ny opsætning af din pc. Efter partiotinering og formatiering er det selvfølgelig indlysende, at alt hvad du tidligere havde på hd\'en er væk! Derfor:
1 Er du sikker på at du har fået alle nødvendige/nyeste drive ind på systemet igen?
2. F.eks. drivere til dit bundkort? Drivere til dine forskellige deviceses (skærm, harddsik, lydkort, cd-rom drev, netkort m.v. - alt efter hvad din pc består af?
3. Alle disse grundlæggende ting bør være i orden, inden du påny installerer dine programmer.
De problemer du beskriver kunne umiddelbart lyde som driverproblemer, f. eks. at afspilning af musik hakker i det.
På en igen - så du er sikker på at drivere til lydkort m. m. er korrekt installeret.
Avatar billede suhl Nybegynder
22. april 2001 - 22:17 #8
hotpop/
Jeg er lige igang med at opgradere til ver 5.5 servicepack 1, derefter vender jeg tilbage til dig
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
22. april 2001 - 22:18 #9
jeg har lige formaret for første gang efter 8½ måned med en problem-fri winME og nu kører winME igen :_>

jeg holder da meget af MS, men desværre hænder det(lidt for tit) at den ene programmør ikke ved hvad den anden programmør laver hos den tredie programmør\'s ven og............
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2001 - 22:21 #10
ja ok.. system er i orden...

installer dine VIA drivere... (hvis det er et via chipset du har s\'følig) =)
Avatar billede lassebm Nybegynder
22. april 2001 - 22:26 #11
har også haft problem med at mit musik hakkede i winamp.. formaterede min computer. flyttede musiken over på en anden hd. og en måneds tid efter gik den gamle hd ned....
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
22. april 2001 - 22:30 #12
lol ;_> - uden at det er sjowt :_>
Avatar billede suhl Nybegynder
22. april 2001 - 22:54 #13
Ups Der genstartede den igen, jeg opdaterer mine drivere og  IE og vender så tilbage
Avatar billede hansen2000 Nybegynder
23. april 2001 - 00:10 #14
hmmm.......hvaforn cpu har du?
Avatar billede suhl Nybegynder
23. april 2001 - 09:10 #15
Hansen2000/
AMD-K7 550 Mhz fra før duron og hvad de ellers kalder dem nu, eller hvad tænker du på ?
Avatar billede hotpop Novice
23. april 2001 - 09:44 #16
suhl> K7? den hedder Athlon.
Hansen2000> at systemet er ustabilt har altså ikke noget med cpu at gøre. Det kan det kun have i eet tilfælde: Hvis man kører et K6-2 baseret system på win95 1. generation da den havde problemer med netop den type cpu!
Avatar billede unouno Nybegynder
23. april 2001 - 10:50 #17
jeg ved ikke hvorfor den lave de fejl. \'
men hvis det nu var ved mig den gjorde det så ville jeg bare lave min parti. om til det den var før...(der kørte det jo IK)

så kan du se om det er det der gør det (altså laver fejl\'ene)
Men det kunne jo også være der var noget der var gået galt under installationen af WIn (det sker jo ofte)
Avatar billede lassebm Nybegynder
23. april 2001 - 12:21 #18
prøv lige at sætte dit gfx kort i en anden port, selvom at det måske har virket der før.. (hvis du da har mulighed for der)
Avatar billede suhl Nybegynder
25. april 2001 - 08:27 #19
hotpop/
Jeg har nu opgraderet til Service pack 1 og den hakker stadig. Mht. K7/athlon kommer det lidt an på hvor man kigger. I systemoplysninger angiver de den som K7 og da jeg havde skrevet athlon 1 gang, så ...
halifax/
Jeg havde faktisk ikke fået opgraderet mit bundkort, men det har jeg nu og som nævnt hakker den stadig.
unouno/
Jeg ville jo helst undgå at lave partitioneringen om. Det er derfor jeg spørger her, så den går ikke som svar. Hvis alt andet går galt geninstallerer jeg win ME og hvis det hjælper så beder jeg dig svarer igen, men jeg håber at undgå det.
zyphon/
gfx kort = Grafikkortet ?
Avatar billede suhl Nybegynder
25. april 2001 - 11:06 #20
Jeg har fundet en løsning på problemet. Tilsyneladende var det DAP der lå og fik winamp til at hakke, selvom jeg troede jeg havde lukket den. Nu har jeg afinstalleret DAP og nu hakker den ikke mere. Godt nok er det ærgeligt ikke at kunne køre DAP, men hellere kunne høre musik.

hotpop og halifax/
Gider i smide et nyt svar ind. Den har nemlig ikke genstartet spontant siden jeg opgraderede IE og bundkort, så nogle point skal i da have.
Avatar billede hotpop Novice
25. april 2001 - 12:59 #21
Takker for point!
Avatar billede halifax Nybegynder
25. april 2001 - 13:42 #22
Også tak herfra. Lidt pudsig løsning, der skulle til, for at du igen kan nyde din musik.