Avatar billede bloody Nybegynder
22. november 2005 - 22:49 Der er 5 kommentarer

''fejl ved indlæsnig af operativsystem

Hej

jeg har lige sadt en ny cpu i min pc. en AMD Athlon xp 2800+ og 2 * 512 ddr ram (pc3200). pc'en startede fint op første gang.. men da jeg kommer ind i windows skrev den kun at der sad en 2200 i så jeg ville gå i bios og sætte op for MHZ for at få den til at kører som en 2800 som den jo skal. også derefter skriver min pc ved start op ''fejl ved indlæsning af operativsystem''. har prøvet at installere xp igen uden held. og har sadt det gamle i igen.. også uden held.

hva skal jeg gøre?

Mvh Claus
Avatar billede haverslev Novice
22. november 2005 - 23:25 #1
Har du sat den til 2800 Mhz i bios ?
AMD 2800+ kører kun 2200 Mhz (max) så hvis du har clocket den til 2800 mhz, så er det alt for meget - sæt den ned igen
Avatar billede Slater Ekspert
22. november 2005 - 23:43 #2
Yup. XXXX+ betegnelserne på AMD processorer har intet med MHz at gøre.
Avatar billede bloody Nybegynder
23. november 2005 - 17:12 #3
jamen en 2800 kører som 2084 mhz og det står den også til. men den blir ved med at skrive fejl ved indlæsning af operativsystem.
Avatar billede haverslev Novice
23. november 2005 - 20:02 #4
Prøv at gå i bios igen
Her loader du default eller optimized settings - gøres ved at trykke på F9
derefter trykker du på F10 for at gemme/save ændringer (Y/J)

Herefter checker du, at den finder dine enheder under opstart - dvs. cd / dvd drev, harddisk(e) og tæller ram osv.
Avatar billede haverslev Novice
10. december 2005 - 17:00 #5
Kommet videre - eller er det bare OK ?