Avatar billede rp Nybegynder
22. november 2005 - 20:48 Der er 4 kommentarer

geninstallation af exchange 2003 (Small business server)

hvis man laver en backup med exmerge og får et x antal .pst filer hvordan genindlæses de igen efter geninstalation?

de filer som ligger i min daglige backup som hedder priv1.edb osv hvordan genindlæses de igen hvis der bliver nedbrud?
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 20:56 #1
Du mounter den bare inde fra din Exchange manager.
Altså priv1 som mailbox store, pub1 som public folder store.

Husk at det i så fald er god stil at du har transaction logs og stores på forskellige drev.
Avatar billede rp Nybegynder
22. november 2005 - 21:35 #2
hvor meget er der så med i den backup

skal man oprette mailkonto igen eller er det med deri, hvad med password hvis brugere har ændret dem?

hvis man gør sådan skal netbios name og dns så være det samme på den nye installation.

skal filerne ligge i samme mappe, nu har jeg det liggende på drev d
Avatar billede strych9 Praktikant
22. november 2005 - 21:39 #3
passwords og association med mailboxe er samlet i Active Directory databasen.

Hver bruger har et felt i databasen som peger på hvilken mailbox de ejer. Mailbox har dette id også i din backup, så det er nok bare at montere backup, og så er det det.
Filerne behøver ikke at ligge i samme mappe.

priv1.edb er bare en database med email og mailboxe i, og ikke andet.
Avatar billede rp Nybegynder
22. november 2005 - 21:53 #4
forstår jeg dig ret at jeg bare skal geninstallere sbs og genindlæse backup?

er der nogen systemfiler i det der bliver genindlæst, jeg tænker på om det er et problem at flytte det til en anden server, da den skal udskiftes