Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 17:03 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Systemet fryser ved 3d-spil. For varmt gfx?

Hej,

jeg skrev her i eksperten for et stykke tid siden.
http://eksperten.dk/spm/652146
angående vpu recovery. Desværre ahr jeg ikke fået udbedret spørgsmålet.

Vil høre om man kan måle temp på gfx´et uden en temp probe?? Findes det noget software???

Ligeledes vil jeg høre om dette problem måske opstår, fordi jeg ikke har installeret nogen blæser i fronten af kabinettet.??

Vil I anbefale mig at købe en blæser tuil grafikkortet? Har selv kigget op Zalman 700, men findes der et bedre alternativ???

På forhånd tak...
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 17:06 #1
jeg tror du får mest ud af det hvis du sørger for at melde tilbage, vi er mange der ikke gder hjælper folk som bare fosvinder, og så lang tid senere ret ofte beholder point
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 17:21 #2
det er jeg ked af screem bille, men hvis du på en pædagogisk måde kan forklare mig eller henvise mig til hvordan man gi´r point og lukker spørgsmålene så vil jeg meget gerne gøre det. på forhånd tak
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 17:25 #3
http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar men generelt husk at giv feedback, er svært for andre at vide hvad virker og hvad der ikke virker *S*
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 17:33 #4
tak for hjælpen screem bille, fandt dog aldrig ud af, hvordan man markerede flere navne på engang.
Håber der er nogen der nu vil kommentere på mit problem/spørgsmål. Undskyld den langsomme opfattelse af pointsystemet. *S*
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 17:36 #5
bedre sent end aldrig ;) folk hjælper gerne hvis folk kan se de fornuftige idet og ændrer adfærd, så no hard feelings herfra ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. november 2005 - 19:37 #6
"fandt dog aldrig ud af, hvordan man markerede flere navne på engang"

Som altid, når man skal markere flere ting på een gang, skal man bruge Ctrl :)
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 20:51 #7
JEg har lige testet grafikortet vha Far Cry. Spillet fryser tilsyneladende ikke, hvis jeg spiller i den laveste opløsning, men lige så snart at opløsningen sættes op, så crasher det. Lyder det til at det skyldes, at kortet bliver for varmt??? Tror ikke det er min PSU, den er på 400 watt.
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 20:56 #8
varme
Avatar billede humax Nybegynder
22. november 2005 - 20:57 #9
Kan jeg tænke uden hjernen. Findes det noget software???
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 20:59 #10
hyumax ja ok *GGG*
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 21:03 #11
Så I mener ikke at det er penge ud af vinduet at investere i en køler til grafikkortet??? Hvilken vil I anbefale???
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 21:04 #12
det er aldrig penge ud af vinduet at køle bedre, jo køligere elektronik har det, jo længere holder det.
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 21:06 #13
ok, men tænkte mere på, om det måske ville udbedre problemet. Lyder vel ikke som et driver problem, hvis det fungere ved en lav opløsning???
Avatar billede screem_brille Novice
22. november 2005 - 21:08 #14
du kan jo nemt kontrollere det, ved at prøve med en anden driver version, men som du fortæller det nej, så tyder det meget på et varme relateret problem
Avatar billede bischoff Nybegynder
22. november 2005 - 21:11 #15
jeg har prøvede driver fra catalyst 5.1 - 5.11 og Omegas driver og intet forskel, så der skal investeres i en køler. Er det Zalman man skal gå efter???
Avatar billede bischoff Nybegynder
24. november 2005 - 11:46 #16
Jeg har bestilt en Zalman køler til GFX. Vender tilbage når jeg har fået sat den på.
Avatar billede bischoff Nybegynder
25. november 2005 - 12:30 #17
Problemet er løst ved at jeg har monteret en Zalman 700 køler på GFX. Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede bischoff Nybegynder
25. november 2005 - 12:31 #18
screem brille svar lige så du kan få nogle point
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. november 2005 - 13:24 #19
(Muligvis han er på arbejde??? Eller bare væk fra sin pc...???)
Avatar billede screem_brille Novice
25. november 2005 - 17:10 #20
Svar ;)